- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Студентска тема
Хахх, точно това щях да питам. Ама нека се кефи човекът..
И освен това съм съгласна, че има хора, които се опитват по 25 часа в денонощието, и пак не става. Човекът е същество с ограничени възможности и е хубаво всеки да си ги знае.
Еми ... аз всичко преди интегралите + каквато щеш тежка стереометрия и тригонометрия ги взех в даскалото още .. в 11 клас ;д 12ти имаше почти само матури и тук-таме някой кандидат-студентски от ФМИ .. То и това се води уж висша математика де, ама не мога да разбера как аз съм го учила в 11 клас, а някой претендира да е взел "висшата" математика с един час учене.. На такива най- се дразня, аз имам 5 в тоя университет по математика, колегите ми дето хал хабер си нямат имат 6, ама имаше теория на изпита .. която аз не научих наизуст ;д
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
То бяха някакви формули (рол, коши,лагранж) + доказателства и например да докажеш защо аджеба производната на синус хикс е косинус . Това нещо не е логично, не е да го разбереш някак .. учиш наизуст и това е ;д
Тая със статистиката : "не мога да ви разбера какво се оплаквате, в крайна сметка основните формули са само 15, останалите се извеждат от тях" ... алоо, чшш, това е математика, не декламиране на стихотворения![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Рол, Коши и Лагранж имат геометрични интерпретации, които като ги запомниш и моделираш математически, водят до съответните формули. Доказателствата следват проста математическа логика, но понякога са толкова трудни, че единици в историята са успели да ги измислят, а ние ги приемаме наготово. Но по същата логика можем да разглеждаме и решаването на задачите, защото и в тях не сме много креативни. Например решаването на детерминантите тип "пачи крак" може да са изключително трудни за хора, които не са виждали метода за решаването им. Както и интеграли от ирационални функции, които се разбиват на няколко случая (получени от Чебишев, ако не ме лъже паметта) и които със сигурност на изпита не можем да изведем сами.
На мен ми се струваше адски изродско доказателството на формулата от комбинаториката за конфигурация с повторение и без наредба. Но после ми се падна задача, в която точно със същата кутишкова аналогия успях да си реша задачата, а не се решаваше чрез директно приложение на някоя от формулите. Та, да, трябваше да запомня доказателството, но ми остана и като метод за решаване.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Съгласна съм, че има логика всичко, но не съм съгласна аз да им обяснявам цял семестър задачите и да имам 5, а те 6![]()
такаа извън темата за математика : какво планирате за 8ми декември?
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Момичето за влизането ще влезе, не се иска кой знае колко потенциал ... Една отлична диплома по математика, повърхностна оценка на изпита и е вътре. Достатъчно е да си от някое скромно училище или учителят ти е да загубен/як и готово. Нивото навсякъде падна драстично - в ТУ приемат с матура по БЕЛ в СУ баловете падат.
И на мен ми се въртеше такава идея в главата (да се пробвам за СИ и Информатика), но като се замислих как знанията ми по математика приличат на осеяна от дупки магистрала ... Бая кърпене щеше да падне, а не исках да се забърквам с нещо, за което може да се окаже, че са ми нужни частни уроци оО.
Сега съм напълно доволен от специалността, която уча и от колегите (интересно е, друг е въпросът каква реализация има и дали смятам да я завърша). Кракът ми стъпва на територията на ФМИ само за тенис.
Jollie, май повечето математици са така, преподавателят в гимназията казваше, че всичко ни е улеснено, как имаме 2 неща да научим (задължителна подготовка), всичко се извеждало, какви били учениците едно време, какви сме били сега и тн. Така и не успях да го преценя този човек, може би, защото имаше доста опит зад гърба си (като човек и преподавател), а на даскалите с времето престава да им пука.
Възможно е, ама на тея от моя университет всяка математическа логика им е отстранена оперативно. Миналата година една професорка по икономика изцепИ, че нещо си можело да бъде равно на безкрайност.... още се чудя как не и казах "МОЛЯ?!"![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Аз, ако бях щях да се изтърва - гаранция! Мозъкът ми по дефаут се опитва да опровергае всяка теория ... Онзи ден доцентът реши да даде пример как, ако колежката изяде ябълката му, за него би било АБСОЛЮТНО НЕВЪЗМОЖНО да вкуса ябълката. При което на мен веднага ми се завъртяха едни мисли, че това не е толкова невъзможно ... Нищо не казах, обаче, явно ми се е изписало на лицето, защото после добави "... в същия и' вид" и ме фиксира с поглед. От добрата страна на нещата, човекът се усмихваше, а колегите се чудеха, за какво става въпрос ... Хората трябва да си подбират по-внимателно думите
.
Иначе, силно се надявам, че дисциплините като статистика, микроикономика, макроикономика ще са лесни ...
микро и макро с разбиране става, с учене наизуст те късат, стъкмистиката ще я мъдрим тоо семестър ;д
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
За осми не сме решили окончателно, предложенията са за Банско ...
Иначе, някой може ли да препоръча някакви хижи на прилични цени, ако е посещавал с познати по такива поводи, не е задължително да са на Банско/Боровец, някъде около София ...
eми интегралите са в 2-ра част ВМ а пък в 1-ва част/то се води БМИ/ учим граници, изследване на функции, производни, комплексни числа, диференциали, матрици, детерминанти, аналитична геометрия, системи линейни уравнения и някви подобни-при всяка специалност висшата математика е различна-2ра част е интеграли май двойни тройни и тнт и за някви редове имам и 3та част но там нз кво се учи, просто се чудя как я взех тая математика като в дипломата имам 3,75 и имах само 3-ки и 2-ки дори не знам таблицата а пък взех БМИ тва е някво чудо за мен
На нас са ни казвали, че математиките са 6 частиНе знам доколко е вярно. Те си ги шанят както си решат. Затова се забавлявам на термина "висша математика" , то само името му е плашещо.
п.с. стереометрия учил ли си, в училище или университет и до каква степен точно?
Последно редактирано от JoLLiE92 : 10-21-2012 на 11:06
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Учил съм 12 клас и ми беше много лесна, добре, че беше стереометрията за изкарам 5 за годината-но сигурно са някви основни неща
Валчести тела или само ръбести? Чувал ли си за двустенен ъгъл примерно , теорема за 3те перпендикуляра ? ;д щото то във всяко училище се учи май някаква стереометрия, ама съвсееееееем отгоре отгоре и ми е интересно какво ви предават и кое ни е бонусът на нас
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Това мнение е пълно с някакви математически общотии, не е с определена цел или насочено към някого. Просто няма как да пропусна разговора
Повечето специалности си отсяват математиката, която решават, че е нужна, поглеждат с какво време разполагат и я делят на части според семестрите. Но общо взето май си е няква българска работа да кръщаваме предмета "висша математика номер нещо-си". А висшата математика има доста клонове и теми, които не се засягат в повечето университети. Обикновено се изучават:
Линейна алгебра
Аналитична геометрия
Математически анализ
Диференциални уравнения
Някои теми от изследване на операциите
Статистика
Има и много други направления, които са неразривна част от висшата математика, но просто не се разглеждат в повечето ВУЗове:
Дискретна математика, която от своя страна се разклонява - Комбинаторика (общи комбинаторни конфигурации, крайни геометрии, матроиди, графи) , криптология, крайни автомати, граматики, дискретни функции, сложност и изчислимост, булева алгебра, др.
Абстрактна алгебра - групи, пръстени, полета, алгебри, решетки, т.н.
Другите анализи - векторен, комплексен, функционален
Теория на множествата
Математическа логика
Теория на игрите
Неевклидови геометрии
Теория на числата
Топология
бла бла
В един момент всичко се преплита и не можеш да кажеш кое на кое принадлежи. Всяко поделение е изкуствено. Математиката си е математика, едно цяло.
PS: Стереометрията наистина е много лесна като теория, тази в даскало. Има 4-5 неща, които свеждат стереометрията до планиметрични задачи и всичко останало си е равнинна геометрия. И ми се струва, че "пространственото виждане" е много надценено. Като се позанимаваш малко, развиваш такова. А че има някои задачи, от които ти се разтреперват коленете - нормално, във всяка геометрия ги има. Но сложността досега като че ли не е идвала от самата стереометрия.
Последно редактирано от Chacho : 10-21-2012 на 11:42
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Chacho - не е като да не ти личи, че си страшен математик ;д ..
хаха да , затова казах, че си ги шанят както им падне. Булевата е висша математика? Господи. Това го учих в 8ми клас втората седмица, и то по информатика (която за огромно мое съжаление също ми е профилиращ ;д )
Ох, адски ми липсва комбинаториката на мен .... Като решавахме примерни олимпиади имаше и такива и от целия клас никой почти не им хващаше логиката, а аз ги правя почти автоматично и им ги решавах, а те на мен тежките стереометричнибратска дялба
![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Не че нещо, ама в другата тема за математиката разправяше небивалици за проверки и деф. множества..
Малко е смешно и нагло да се подиграваш на колегите си колко са зле.
Аз ли? Математиката от тоя университет съм я позабравила, но проверка се прави абсолютно винаги, защото имаше едни моменти, в които само тя ни спасява. То и ние я прескачахме, ама точно тея въпросните като ги открихме(не помня точно за кое ставаше въпрос) и ние "аааа, госпожо, вие затова казвахте винаги да правим проверка" и тя "ами дааа" ;д Трябва да се прави проверка винаги, въпреки че и мен ме мързи да го правя и ми е тъпо. Просто казвам това, което са ни учили.
Не съм казвала на никого колко е зле за математика, ако си останала с такова впечатление съжалявам.![]()
Зле са единствено тея, които ми предават в момента, но те не са тъпи, просто нямат подход и не умеят да преподават.
В онази тема пиша, защото харесвам математиката и искам да си припомня това, което университет изтрива.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Няма да споря, проверката е заместител на важни математически стъпки от решаването на задачата, които ако са направени, няма да имаш проблем.
Mи много ясно, че ще правите проверка, ако ПРЕДИ повдигането на квадрат не сте уточнили множеството на допустимите стойности. Без проверка няма как да установите дали получените числа са корени или не на даденото уравнение, по простата причина, че началното уравнение и полученото след повдигането на квадрат не са задължително еквивалентни. Но това не значи, че ВИНАГИ се прави проверка. Ако сте си намерили съвестно и най-вече вярно ДМ, нужда от проверка няма. Принадлежи ли х на получения интервал, решение е, не принадлежи ли - не е. Какво ще проверяваш с тази проверка точно?По мои впечатления добрите даскали по математика научават учениците си, а и после изискват от тях именно решения с ДМ, а не тези с проверка. И е логично да е така, такова решение е математически издържано, другото е по-бабешко.