- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Студентска тема
Вземи един-двама колеги и учете заедно.![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
А? Към кой товаче вече май не съм в час и аз...
Към теб, на мен ми е по-добре да уча с 1-2 човека около мен, но не прекалено много, че да се лигавим и нищо да не правим.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Ми няма как да стане този номер, не съм в България. Иначе винаги с моята приятелка ходим 2-3 дена преди изпити, за да видим кой до къде е стигнал и да повисим малко в библиотеката ако ни трябва нещо/помощ.
A!!!! Same!С най-добрия ми приятел учим редовно заедно за всеки изпит. Мноооого обича да слуша и да му обясняват, така помни. Аз пък като обяснявам помня. Най-хубавото е, че задава въпроси и така ми става всичко още по-ясно. Зададат ли ти въпрос, който не знаеш, хващаш да ровиш, намираш и накрая няма празно.
2-3 часа на ден са ми достатъчни за изпити, при които целия материал е обхванат от лекциите. Така се събира към тетрадка-2 за изпита и е съвсем приемливо. Но за 2-3 тома биохимия (примерно) или тухлата "Органична химия", или кой да е предмет с решаване на задачи, никакъв шанс. Не съм сигурна дали е до възприемане или до това кой как си предава материала. Има предмети, които уж се водят сложни, но лекторите са уникални, направо слънца, обясняват всичко така, че ти се набива в главата и за изпита буквално си попрочиташ, и е достатъчно за 6. На други нищо не им се разбира или разтягат локуми и после се учи до главоболие. Поне аз съм различно схватлива и запаметяваща спрямо това дали ми харесва преподавателя. Може и да е грешна система (най-вероятно), но се налага някой малко поне да ме запали по предмета си, за да положа хубаво усилия. Поне автор или преподавател. Примерно, сега не си харесвам особено лекторката по биохимия как обяснява, но Ленинджър е направо като художествена литература и хваща интереса.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
ПП.Това пък за мен е нещо като кошмар. Винаги гледам деня преди изпита всичко да е минато и да има само кротък преговор. Иначе като се събудя сутринта първата ми мисъл е, че утре съм на изпит, а има еди си колко материал, който още не знам. Хваща ме някаква стабилна паника и помня особено бавно.Първоначално написано от DisappointedDreamer
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Сериозно ?! Как го правиш ? ... Аз и да искам не мога да се заставя да чета толкова време. 30 минути и съм аут, все едно, че имам дефицит на вниманието, обаче силно ме съмнява, по-скоро е личностна характеристика. Иначе, обожавам да чета, стига да не е свързано с училище, а сега университета.Аз в момента спя по 8 часа, по 14 долу горе чета, пиша и смятам и през останалите свободни ям и влизам в нета. Гледам на всеки час да си правя по 10мин почивка и аз като Сисито, че да не ми излиза пушек през ушите.
При мен процедурата е следната, ако някой разказва, познат или добър лектор - помня лесно. С едно изключение - ако лекциите са рано сутрин (8ч) ... Тогава нито чувам, нито виждам и се събуждам чак към 11. Уча 1-2 дни преди изпитите, минавам материала 1-2 пъти, зависи за колко стигне времето, съкращавам го и пак чета. Имах една седмица с няколко изпита (4) един след друг и почти не спах.
На единия имах 5, което доведе до успех 5,88 и се бях ядосал доста поради ред причини.
Иначе, сега чета за кандидат-студентски изпити и ми е много тъпо, защото материалът е много и трябва да се зубри, а със зубренето никак не ме бива ...
Да, и при мен е същото. Казват ми "айде да се съберем да ни обясняваш еди кое си" после следва "как ше ви обяснявам като и аз не го разбирам?!" и накрая го научаваме.На мен предимството ми е , че мога да определям най-важното от всичко, а и да превеждам информацията от учебника на човешки език.
И че повтарям по 80 пъти бавничко и докато не го разберат не минавам нататък
![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Много трудно, тъй както казах имам проблем със запаметяването. Примерно за години, т.е. числа ми е най-трудно. Единственото голямо число, което съм запомнила е един телефонен номер на приятелката ми от ученическите години. Тя е с тази карта от преди 9 години и така. Иначе рождени дни помня супер малко, а за години изобщо.
Проблем от части имам и с концентрацията - ако ми говорят на български и чета се побърквам буквално и не разбирам нищо. Най-добре уча на музика. И пиене на нещо и почивки. Ако чета 30-40-50мин си правя почивка. Никога не сядам 3-4 часа да уча. После ще съм труп и няма да мога да правя нищо.
Иначе до сега такова учене не ми се е падало. Обикновено и в училище и за матури/кандидатски изпити не е било така. Сега просто и материала ми е много и е доста непознат. А и в момента някои от учебниците са ми на нечовешки език - повечето е терминология и нови думи, та ми трябва страшно много време да си перифразирам една тема в разбираема за мене форма. Иначе нямам успех с учебника по Измервания, математиката не е за мен, формулите още по-малко, не знам какво ще правя даже.
Егати, кво не ме разбрахте. По време на сесия уча по 2-3 часа на ден 5-7 дена подред, тва са дните преди изпита. Тая сесия ми беше изпит точно през 7 дена и примерно след всеки изпит си правих 2 дена почивка и чета 5 дена за следващия. През сесията не чета нищо, само хода на лекции, слушам и пиша. Според мен не е най-важното да учите супер много, да зубрите и т.н. Даже не е желателно. По-важно е да си разпределите времето и примерно учебника ми беше 400 страници, по 100 стр. на ден и за 4 дена го припатках. Също тва е 2-3 часа може се каже без почивките, щото като доста хора прочитам 15-20 страници и правя почивка половин час
ПП: Уча маркетинг.
Последно редактирано от aks13v : 03-03-2013 на 20:37
Уча предучилищна и начална училищна педагогика и за 5те години на обучение, общо взето имам всякакви предмети. За да науча нещо, задължително трябва да съм била на лекции. Ако не съм била на някой предмет, после колкото и да чета, трудно схващам. Пък аз съм задочно, на лекции сме от 8 до 8, често и без обедна почивка. След 4 след обяд съм просто неадекватна. Хубавото на последния семестър беше, че след 6-7 часа математика, имаме рисуване или пияно и се разтоварваме.
Усмихвай се.. Това кара хората да се чудят какво мислиш..
Частицата "НЕ" се пише отделно от глаголите! Пример: не знам, не мога..
Изключения: недочувам, недовиждам..
Сори за тъпия въпрос - казвам тъп, щото може би аз съм тъпа - ама как по дяволите четеш учебник от 400страници за 4 дена и си го научил? Това не ти е художествена литература с две-три главни случки, 4 главни героя и една развръзка, че да го запомниш. 400 страници, са около 30-40 теми по мое мнение. Всяка си има важните неща, теоремите, хипотезите, теориите, ако искаш термините или там каквото е по твоята специалност. Еми за 4 дена как се научава нещо от тоя мащаб с прочитане веднъж? Едно прочитане е запознаване с материала от учебника на чиите лекции си присъствал... изобщо не е научаване според мен (не говоря за зубрене, фотографска памет, бързо четене по диагонал и т.н.)
Еми лесно, специално в тоя случай, учебника можеше да се ползва на изпита. НО без да има упътване, без да си чел и да знаеш за какво става въпрос, използването му няма как да ти помогне. Но да кажем в по-нормални ситуации примерно имам да НАУЧА, а не само да прочета към 100 страници лекции за 5 дена, разделяш си по колко страници на ден, четеш два пъти, един бавно и един бързо и се научават. Обаче много заивиси от предмета, който учиш, абе много относително. Ако е нещо, дето трябва да мислиш е лесно, се ще блъфираш и ще кажеш нещо, но ако е примерно статистика, там не става само с мислене.
^ Така си е. Ние като почнахме да учим, ни предупредиха да не разтягаме локуми, да не пише есета от типа "аз мисля така" и да не разказваме конкретни житейски случки. Що повечето си мислеха, че ще учим Свят и личност...Както и да е. Аз не знам от моя курс освен тия дето имат знания по математика и програмистика, кой друг ще си научи материала по Измервания...
Поне мога да кажа, че съм се подготвила за 2 предмета за тия две седмици. За другите - ще присъствам, пък поне да видя как протича изпита и какво се дава, ако може да направя нещо за повече от 4 ще остана, ако не - на поправките.
Ти да не си на триместри, щото моята сесия свърши от известно време.
Е, това хубаво, ако имаш 7 дена между изпити.Или 5. На последната сесия максимумът ни беше 3 дни между изпити. Не, пардон. Излъгах. С изкл. на 1 - органичната химия. Там имахме 5. Останалите предмети, обаче си бяха по една тухла 7-800стр и за 3 дни без лекции или без яко засядане вкъщи, нямаше как да стане.
Бтв, мимссс, то е ясно, че около сесията помниш нещата най-добре и после лека полека забравяш различни факти. Няма как в рамките на 2-3 месеца наистина хубаво и ясно да запаметиш 5-6 съвсем отделни и много често несвързани помежду си тухли, които де факто са цели дялове от специалността ти. Затова лятото ей така между другото си вади от време на време учебниците и си препрочитай. Припомняй. За да се бетонира всичко лека полека.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Да не пускам нова тема, имам един въпрос. Ако/и къде/ се изкарва сертификат за английски език - има ли някаква давност/срок/? Мисля, че ще ми е нужен за една работна позиция и не съм решила дали да карам курсове. Мисълта ми е, има ли нещо, което е без срок и мога да си го ползвам като документ за напред?
Абе те имат срокове, но специално в работата не ги гледат толкова. По 2 до 5 години са повечето. Кеймбриджските бяха доживотни, когато ги карах, ма обмисляха да им сложат и на тях давност. Изкарай си какъвто и да е, ще можеш да го ползваш занапред. Давността може да повлияе за университет.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Оу, благодаря многоТочно такива безсрочни ме интересува да си имам, че ми отварят повечко вратички ако имам сертификат и за английски.
Днес ми мина първия изпит, благополучно мога да кажа. Забравих да напиша за мантизъм и аболия, не можах да се сетя всичко, беше ми много притеснено. Дори и после си мисля, уж всичко съм написала. Чак като взехме всички да коментираме к'во е трябвало да се пише и включих, че трябваше и тези да добавя. Ама карай, на много заради липсата да ми пише 5. Ама то за тоя изпит е трудното да те допуснат, от там нататък - добре![]()
уча за сърцетуп .