- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- кой баща е по-благоразумен?
все пак ако има Творец, който е създал човеците, не носи ли Той отговорност за всеки един от тях?!, например не би ли по някакъв начин (се опитал да) предотврати(-л) злото, което някой би причинил или причинява на друг(-и)?!, иначе няма ли да е твърде безотговорно от Негова страна да остави един или повече да угнетява(-т) друг(-и)?!
Последно редактирано от npp : 04-02-2013 на 13:51
Не вярвам да има такава сила, или каквото и да е, което да е сътворило човеците и да ги наглежда като малки деца. Но казвам че дори и хипотетично да има такова , то:
1. Да се приписва его/човешки характер на божество е малоумно.
2. Човекът е способен сам да носи отговорност за себе си, т.е. да бъде независима и самостоятелна единица. Това е показател, че дори и да има Господ, той е искал човека да израстне в себе си - без да бъде дете и някой да носи отговорност за него.
3. Творението и самостоятелната единица са съвсем различни неща. Творението не може без своя създател, както машината не може без човека. Перфектната машина е тази, която може сама да регулира действитието си, сама да се "претворява" и това всичко го има в човека, което ме навежда на мисълта че човека освен творение, е и творец. А как някой може да носи отговорност за един творец? Наличието на съзнание елиминира вероятността човека да е просто творение, понеже всяко творение е само средство, което служи само за употреба. Тази идея е популярна сред онези които искат да са средство и да бъдат употребявани от нещо, и за нещо. Но няма нищо общо с една предполагаема божествена сила и вселенски закон.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 04-02-2013 на 14:37
Какви точно его човешки черти преписваме на Бога, ние преписваме на Бог това което Той е казал за Себе Си в Библията. В противен случай бихме изпаднали в лъжа.
Ти ли си критерии какъв е Бог или това което Бог казва за Себе Си................. ае, стига вече сам си фантазирай, камо ли за това какъв е Бог.
Естествено, че човек сам носи отговорност за себе си, то тогава ако не беше така, човек не би подлежал и на наказание.
Ами точно така, Господ иска човек да израстване в себе си и това става като насочва волята си към добро (т.е. към Богоуподобяване).
Бог носи до толкова отговорност за нас, че да помага и подтиква човек да насочи волята си към добро, но без да му отнема свободата, примерно Бог те поставя в обстоятелства, в които те подканва към добро, но избора е твой. В противен случай би означава, че Бог изпада в безотговорност, а в безотговорността няма любов.
ПП: т.3 изобщо не искам да е коментирам .............. защото изведнъж си викам, "абе кво изобщо се занимавам"................. само си виж аватара, братче.
Последно редактирано от defender : 04-02-2013 на 14:36
от твърдението че няма никакъв Бог Творец едва ли не излиза че от нищо е станало нещо, но едва ли нещо се самосътворило от нищо(-то)
не става въпрос за човешки характер, но просто за висш разум, понеже ако досега е имало благоразумни човеци, то колко по-благоразумен трябва да е Бог след като е сътворил всички тези творения и създания с толкова гениално и сложно устройство
от изказването че Бог иска да остави човеците сами да се оправят под системата на "грехът" едва ли не излиза че Бог Отец би ги оставил да се изтребват един друг
а защо не Бог да е сътворил човеците просто като потребители, например ако самият Той е администраторът на цялата безгранична вселената?!
Нищото е обединен образ на Всичкото. Понеже всяко "нещо" е разделение от всичкото, а при нищото такова разделения няма, понеже е нищо. Всичкото и Нищото са едно и също нещо, и в Нищото се съдържа всяко "нещо".
А да ти е хрумвало че сложното устройство е следствие от еволюцията (във всичките и аспекти). Дори и във аспекта на човешката психика, как е възможно едно просто усещане, един нервен импулс, да прерастне до усещането, че те боли, оттам че мразиш причинителя на болката, оттам в идеята за отмъщение... Виж колко сложно е устройството на една проста идея, а има толкова по-сложни и заплетени. Но никой не е създал идеята за отмъщение, тя сама е еволюира. Това е най-характерното за еволюцията (като общо понятие) - там няма творения.
Грехът е човешко понятие, просто една идея. Грехът се е променял толкова много пъти, че изобщо да разглеждаме сегашната му форма (еволюционния му стадий като идея) като една и единствена, е глупаво. Все пак в структурата на греха, се запазва една основна идея - да не правиш неправилното.... (и тук идва доказателствената част) понеже същото може да бъде причинено и на теб. И тук също може да се проследи началото на тази идея - инстинкта за самосъхранение.(Аналогично със нервния импулс - желанието за отмъщение).Под всичките интелектуални дрехи, се крият доста прости механизми. Импулсите обаче, които еволюират(прерастват) във всякакви сложни системи, са си просто импулси и нямат нищо общо с реалността. Нетърпимостта към студа няма да стопли времето навън. Също както и идеята за любовта към ближния не е доказателство за Бог (извън човека).
И защо Господ трябва да "оставя" някой че да се избива? Само децата не ги "оставят" понеже без контрола на родителите си и правят глупости. Ето защо само "децата" имат нужда от Бог - от някой, който да им поставя правила, които да боготворят.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 04-02-2013 на 15:19
как ти по-горе бързаше да направиш разграничение между творение(т.е. свят за живеене) и създание(т.е. живите одушевени съществата, които населяват света за живеене), така и има разлика между нищо и нещо, например (понеже) като казахме по-горе 'че от нищо не става нещо' имахме предвид че няма как нещо, което е мъртво, да сътвори само себе си в живо създание без помоща на какъвто и да е системен творец-администратор(т.е. Бог), така че как си представяш мъртвата погълната от "тъмнината" душа да се самосътвори без чужда помощ?!
как мъртвото ще претърпява еволюция ако е мъртво и не може да се самосътвори, освен ако нещо или по-скоро Някой не му вдъхне "жизнено дихание" сиреч живот и не го сътвори?!, следователно ако има Бог, то едва ли има биологична или реинкарнационна еволюция, понеже както и ти каза че ако има божество, то би трябвало да даде на човеците онова, което самото то е имало и все още има макар и в качеството им на потребители, не администратори, а след като Бог съвсем директно и безболезнено е имал и все още има пълна форма на живота, следователно Той би трябвало съвсем директно и безболезнено да дава живот и на своите създания - следователно няма никаква биологична или реинкарнационна еволюция
"грехът" всъщност е духовното/религиозното беззаконие и неговата система - да, това е същинският грях, защото както Бог (най-малкото в основата си) е Дух, така и дявола е дух, понеже злите сили също са "зли духове" (затова и като такива са посочени в Библията), и както царството на Бога (най-малкото в основата си) е Духовно, така и царството на дявола също е духовно, следователно "грехът" в основата си също е духовно/религиозно беззаконие, а що се отнася до злините, които невярващите/неокултистите са вършели досега, те са вторично явление на "грехът", понеже невярващите/неокултистите няма как да вършат духовно/религиозно беззаконие след като са невярващи/неокултисти макар и това да не е оправдавало напълно онези от тях, които са извършили злодеяния по физически път, ето защо в Библията са посочени престъпление и грях като две различни категории злодеяния, а относно еволюционната гледна точка за грехът, съвестта например е едно от доказателствата че човек може да разбира разликата между добро и зло дори и без да е преминавал през болки/страдания, защото самата съвест подсказва че не е редно да се причинява зло
Последно редактирано от npp : 04-02-2013 на 15:52
разбира се че Бог е създал човека с усещането/чувството за независимост/свобода, иначе какво щеше да бъде ако в всеки един момент човека усещаше/чувстваше че е (като) марионетка в ръцете на друго по-голямо от него същество?!, създал го е и с повече от една опция за доброто, иначе (в противен случай) човека можеше да бъде/да се почувства ограничен и живота му да е твърде скучен, а и не би имало вечен живот без достатъчно голямо многообразие на доброто, понеже живота може да бъде вечен именно благодарение на многообразието на доброто, така че човека е творец единствено в качеството си на потребител, понеже в началото на вечността когато вселенският Администратор(Бог) създал вселенското творението и още не е имало хора, Той създал човеците в качеството им на потребители съобразно с Неговите принципи и устройства(библ. "по Свой образ и подобие")
Последно редактирано от npp : 04-02-2013 на 15:07