
- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Сънна парализа
Не знам коя е най-кухата, но християнската е най-лицемерната, защото и в нея всеки така или иначе търси лична полза. Това е така, защото някои хора извличат по-голяма полза (макар и психична) от преструвките на фалшиво милосърдие, загриженост и псевдо-морал, особенно когато са индоктринирани да подтискат вътрешните си пориви, вместо да ги осъзнаят и контролират. Делата им погледнати самостойно може да изглеждат добри, само дето човешките дела никога не бива да се разглеждат самостойно. Зад всяко действие стои личен мотив, и колкото и да се прикрива с оправдания от типа на "за спасението на човеците", "за правдата", "за Бога" и т.н., то делата на повечето вярващи(и тук нямам предвид само религиозните вярващи) са обусловени от нуждата им да проектират идеологията си над света, т.е. заради тях самите, не заради другите. Точно това води и до всякакви форми на религиозен, политически и т.н. фундаментализъм.
Всеки прави това, което смята за добро и правилно - от най-големи егоисти до най-алтруистични християни. И как би могло да бъде иначе - всеки смята че идеите му го водят към добро и правилно. Ако не е така, то значи и идеите му биха били лоши и неправилни, т.е. и самият той лош и неправилен. То е толкова първично и естествено човек да се идентифицира с идеите си, че утвърждаването на същите идеи е фундаментално за утвърждаване на самия човек пред себе си. И в крайна сметка всичко се свежда до отделния индивид - отвъд повърхностните колективни сугестии и детински оправдания винаги се разкриват жалки и пошли, лични мотиви.
От друга страна, смисъла на всяка философия, заедно с всичките й твърдения, доказателства, предположения и т.н. е да се достигне до истината... ако няма лични мотиви, ако няма добро и правилно, ако няма нужда от едно или друго нещо да бъде вярно или не, то няма нужда и от лъжи и лицемерие.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 03-01-2014 на 15:32
Исус Христос и Учениците Му са спасявали всеки срещнат нуждаещ се като са изгонвали злите духове от всеки срещнат обладан, и като са изцелявали всеки срещнат болен от всички болести, а също и като са възкресявали всеки срещнат мъртвец, и пр., при положение и, че не са чакали някой от нуждаещите се да дойде при тях, но са обхождали цялата земя за да потърсят и намерят погиващите/погиналите за да ги спасят съвършено, като именно в това се състои и цялото Им Учение представено в Библията, а ти с какво чрез твоята философия си полезен на нуждаещите се човеци в сравнение с Исус и Неговите ученици посочени в Писанието, след като нито свидетелствуваш съвършено добро(то) Слово, което да ги води към всеобщо назидание и световен мир, нито изгонваш злите духове от обладаните, нито изцеляваш болните от всяка една болест, нито възкресяваш мъртвите, нито каквото и да е от делата за изобилен и вечен живот на всички?!
"Човешкият Син дойде да спаси погиналото. Как ви се вижда? Ако някой човек има сто овце и едната от тях се заблуди, не оставя ли деветдесетте и девет, и не отива ли по бърдата да търси заблудилата се? И като я намери, истина ви казвам, той се радва за нея повече, отколкото за деветдесетте и девет незаблудили се." Матей 18: 11-13,
"дойде в синагогата им(т.е. в един от храмовете на фарисеите). И ето човек с изсъхнала ръка; и, за да обвинят Исуса, попитаха Го казвайки: Позволено ли е човек да изцелява в събота? Той им каза: Кой човек от вас, ако има една овца, и тя в съботен ден падне в яма, не ще я улови и извади? А колко е по-скъп човек от овца! Затова позволено е да се прави добро в съботен ден. Тогава казва на човека: Простри ръката си. И той я простря; и тя стана здрава като другата. А фарисеите, като излязоха, наговориха се против Него, как да Го погубят." Матей 12: 9-14,
"Исус смъмра беса(сиреч, злия дух) и той излезе от него(сиреч, от момчето); и момчето оздравя в същия час." Матей 17: 18,
"Симоновата тъща беше хваната от силна треска; и молиха Го за нея. И Той, като застана над нея, смъмра треската, и тя я остави;" Лука 4: 38-39,
"И доведоха го при Него. И като Го видя хванатият от бяс, веднага духът го сгърчи; и той падна на земята и се валяше запенен. И попита Исус баща му: Колко време има от как му е станало това? А той каза: От детинство. И много пъти го е хвърлял и в огън, и във вода, за да го погуби; но ако можеш стори нещо, смили се за нас и помогни ни. А Исус му рече: Ако можеш повярва(сиреч, ако можеш да повярваш в Онзи, Който наистина е истинският Бог)! Всичко е възможно за този, който вярва(сиреч, понеже всичко добро е възможно за онзи, който има такава вяра). Веднага бащата на детето извика, казвайки: Вярвам [Господи]! помогни на моето неверие(сиреч, помогни понеже досега бях в отклонение). Исус, като видя, че се стича народ, смъмра нечистия дух, казвайки му: Душе неми и глухи, Аз ти заповядвам: Излез от него, и да не влезеш вече в него. И духът, като изпищя и го сгърчи силно, излезе; и детето стана като мъртво, така щото болшинството, думаха, че е умряло. Но Исус го хвана за ръката и го дигна; и то стана," Марк 9: 20-27,
"доведоха при Него един хванат от бяс, сляп и ням; и го изцели, тъй щото немият и проговори и прогледа." Матей 12: 22,
"И като излезе на сушата, срещна Го от града някой си човек, който имаше бесове(т.е. който беше обладан от зли духове), и дълго време не беше обличал дреха, и в къщи не живееше, но в гробищата. Той, като видя Исуса, извика, падна пред Него, и рече със силен глас: Какво имаш Ти с мене, Исусе, Сине на Всевишния Бог? Моля Ти се недей ме мъчи. Защото Исус беше заповядал на нечистия дух да излезе от човека. Понеже много пъти бе го прихващал; и връзваха го с вериги и окови и го пазеха; но той разкъсваше връзките, и бесът го гонеше по пустините. Исус го попита: Как ти е името? А той каза: Легион; защото много бесове бяха влезли в него. И молеха Го да не им заповяда да отидат в бездната. А там имаше голямо стадо свини, което пасеше по хълма; и бесовете Го помолиха да им позволи да влязат в тях. И позволи им. И като излязоха бесовете из човека и влязоха в свините, стадото се спусна по стръмнината в езерото и се издави(сиреч, но дори и свинете били неблагоприятно засегнати, поради което Св. Дух хвърлил бесовете в "огненото езеро" и ги издавил там). А свинарите, като видяха станалото, прибягнаха и известиха за това в града и в селата. И като излязоха да видят станалото и дойдоха при Исуса, намериха човека, от когото бяха излезли бесовете, седнал при Исусовите нозе, облечен и смислен; и изплашиха се. И тия, които бяха видели това разказаха им как излекувал бесния." Лука 8: 27-36,
"И една събота Той поучаваше в една от синагогите; и ето една жена, която имаше дух, който й беше причинявал немощи за осемнадесет години; тя беше сгърбена и не можеше никак да се изправи. А Исус, като я видя, повика я и рече й: Жено, освободена си от немощта си. И положи ръце на нея; и на часа тя се изправи и славеше Бога." Лука 13: 10-13,
"И разнесе се слух за Него по цяла Сирия; и довеждаха при Него всички болни, страдащи от разни болести и мъки, хванати от бяс(сиреч, обладани от зли духове), епилептици и парализирани; и ги изцели." Матей 4: 24,
"А когато се свечери, доведоха при Него мнозина хванати от бяс(сиреч, обладани от зли духове); и Той изгони духовете с една дума, и изцели всичките болни;" Матей 8: 16,
"И в синагогата имаше човек хванат от духа на нечист бяс(сиреч, от нечист/зъл дух); и той извика със силен глас: Ех, какво имаш Ти с нас, Исусе Назарянине? Нима си дошъл да ни погубиш? Познавам Те Кой си Ти, Светият Божий. Но Исус го смъмра, казвайки: Млъкни и излез из него. И бесът, като го повали насред, излезе из него, без да го повреди никак." Лука 4: 33-35,
"И Иоан повика двама от учениците си и ги прати при Господа да кажат: Ти ли си Оня, Който има да дойде, или друг да очакваме? И като дойдоха при Него човеците рекоха: Иоан Кръстител ни прати до Тебе да кажем: Ти ли си Оня, Който има да дойде, или друг да очакваме? И в същия час Той изцели мнозина от болести и язви, и зли духове(сиреч, и въобще от злите духове), и на мнозина слепи подари зрение. Тогава в отговор им каза: Идете, и разкажете на Иоана това, което видяхте, и чухте, че слепи прогледват, куци прохождат, прокажени се очистват, и глухи прочуват; мъртви биват възкресени, и на сиромасите се проповядва благовестието. И блажен е оня, който не се съблазни в Мене(сиреч, и блажен е всеки, който не върши духовно беззаконие)." Лука 7: 19-23,
"А Исус, като извика пак със силен глас, издъхна. И, ето, завесата на храма се раздра на две от горе до долу(сиреч, всички несъвършени/лоши постановления в Божия Завет бяха веднъж завинаги анулирани), земята се разтресе(сиреч, духовните сили се разклатиха), скалите се разпукаха(сиреч, всичката вътрешна небесна власт на дявола му бе отнета безвъзвратно), гробовете се разтвориха и много тела на починалите светии бяха възкресени, (които, като излязоха от гробовете след Неговото възкресение, влязоха в светия град, и се явиха на мнозина). А стотникът и ония, които заедно с него пазеха Исуса, като видяха земетресението и всичко що стана, уплашиха се твърде много, и думаха: Наистина тоя беше Син на Бога. Там бяха още и гледаха отдалеч много жени, които бяха следвали Исуса от Галилея, и Му служеха; между които бяха Мария Магдалина, и Мария майка на Якова и на Иосия, и майката на Заведеевите синове." Матей 27: 50-56,
"Събираше се още и множество от градовете около Ерусалим та носеха болни и измъчваните от нечистите духове; и всички се изцеляваха." Деяния 5: 16,
"И народът единодушно внимаваше на това, което Филип им говореше, като слушаха всичко, и виждаха знаменията, които вършеше. Защото нечистите духове, като викаха със силен глас, излизаха от мнозина, които ги имаха; и мнозина парализирани и куци бидоха изцелени, тъй щото настана голяма радост в оня град." Деяния 8: 6-8,
"Бог вършеше особени велики дела чрез ръцете на Павла; дотолкоз щото, когато носеха по болните кърпи или престилки от неговото тяло, болестите се отмахваха от тях, и злите духове излизаха." Деяния 19: 11-12
Последно редактирано от npp : 03-01-2014 на 18:27