
- Форум
- По малко от всичко
- Кофата
- Оценките ми от матурата
Не случайно казах, че образователната ни система не само не е перфектна, но има много за поправяне.
Тенденцията е , че годните учители стават все по-малко. За 600 лв заплата какво искаш? Няма и психолози качествени, а директорите и корупцията в съвета са големи. Политиката не е качествена и трябва повече затягане, повече разбиране и контакт между ученици и преподаватели, по-нормални взаимоотношения. Има и далеч още грешки и незгоди, но в крайна сметка - никога няма да е съвсем добре устроено. Днес родителите си пращат децата в частни училища. Това е дивия капитализмъм. Това е когато институциите и държавата липсват. Нормално. Но не първоначалната идея и система на училището е виновна, за случващото се с нея сега.
Изрично подчертах, че не оценките са факторът за развитие на един човек. Не двойките определят умствените качества на един човек, но така е измислено, че те са доказателството ( документа) които да представиш, че си положил усилия акъл, както и изпита. Работата на учителя е да провокира интерес към знанието на детето. Учениците, които учат - да бъдат оценявани. Това е идеята, а всичко останало, за което ми сподели - са фаталните грешки.
Ако искаш да влезеш в хубав университет, би трябвало да учиш, защото знаеш, че по друг начин не става. И тогава искаш не искаш си принуден. За съжаление не винаги става така, както искаме.
Кои предмети не удобряваш?
История?
Български?
Английски?
ФВС?
Математика?
Биология?
Химия?
Кое е безмисленото?
Добре е да се съкратят, защото наистина става много. Да се учи само най-важното,но да се запомня. С това съм съгласен.
И сега. Аз също бях пълен тройкаджия. Едва 12-ти клас започнах повечко. Учих по това, което ми е интересно.
Влязох там където ми е интересно. На първите изпити имам шестици. Но сега забелязва, колко много пропуски имам . Защото всъщност - всичко, което сме учили в средното - ми е полезно сега. Много предмети, които някога не съм учил - сега съжалявам, че съм мързелувал някога, защото те просто са основа на почти всички направления в живота и тнт.
Тоест , полезно е да се разбират.
Против образователната система не съм. Против нейното разрушение съм. Тя не действа както трябва, защото разбита.
Като цяло сега в университета се отличават, кои са влязали само за висшето, и кои искат нещо повече. И да ти кажа льохмани с добри оценки - никога е нямало (освен от някви селски училища, където са им подарявали всичко)