.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 469

Hybrid View

  1. #1
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Цитирай Първоначално написано от an7raks Виж мнението
    Точно това щях да кажа, но си ме изпреварил... Кара се на възможно най-висока предавка/за скоростта с която се движиш/ на ниски обороти.

    Ако изпита ти е на сняг, ще минеш доста тънко. Маркировка не се вижда, караш съвсем бавно, а времето си тече... За 45 минути може да навъртиш 1-2км...
    А и после не виждам кое му е толкова страшното на зимното каране... На мен първото ми излизане с колата/заедно с баща ми, де/ беше точно в едни снегове и коловози, при това на кола със задно и автоматик. В тая връзка, не знам защо толкова много "разбирачи" плюят задното за зимно време... При хубави гуми и по-тежка кола, нямаш по-големи ядове от тези с предно. Дори напротив, при задното правилните реакции ти ги подсказва инстинкта. Много по-лесно се овладява презавиване, отколкото недозавиване, защото при първото е достатъчно да си по-бързичък в ръцете, за да насучеш волана на обратно, докато при недозавиването на кола с предно не можеш почти нищо да направиш... Можеш да подадеш газ и да се молиш някъде да получиш сцепление, за да издрапаш, но до толкова... При задното, когато върнеш газта, колата се изправя, а при предното, си тръгва където си иска.
    Виж сега много хубаво е да правиш разлика между каране на ниски температури зимно време и изчистен път с леки коловози образували се от движението и ЗИМНИ условия при 40-70см сняг. Като човек с сравнително голям опит израснал в район в който зимно време се случва да падне сняг от порядъка на 50 до 100см сняг за 1-2 дни мога да ти кажа, че задното предаване не върви особено и създава изключително големи проблеми. Един от основните проблеми на задното е, че задницата е значително по-лека от предницата, за това и често в зимни условия хората си возят я павета, я бордюри в багажника и т.н. Спреш ли на мокър сняг на стръмен участък със задно ще видиш голям зор. Да забодеш задното някъде шанса е огромен, даже онзи ден бутахме един мерцедес на паркинга пред нас и то само на 30см сняг които дори беше частично утъпкан. Гумите безспорно са важен фактор, но при еквивалентни такива предното предаване ще "победи" с доста задното в зимни условия. Както постоянно зацепеното 4х4 бие с доста предното. Очевидно също е и значително по-лесното изправяне и овладяване на задното в сравнение с предното. Кола с предно която недозавие изисква значителен опит за овладяване, а и като цяло смея да твърдя, че недозавиването си остава едно от трудните неща за овладяване особено при предното, но не и невъзможно. ESP системите помагат значително особено при мокро време, но далеч не спасяват ситуацията зимата. Не може да се отрече, че са полезни за овладяване на колата обаче. Най-добрата превенция си остава познаването на пътните условия, опита и най-вече повишеното внимание. Автомата който спомена също е в плюс при зимното шофиране, особено ако има и бавни както аз имам на Nissan-а.

    Цитирай Първоначално написано от prosto_chovek Виж мнението
    Прави сте за оборотите, ама и аз пиша някой път без да мисля на 2 3 ракии. А ето това клипче за някой може да бъде интересно https://www.youtube.com/watch?v=EAi0fes4OC4
    Снега на който тук карат е изключително благоприятен с високо ниво на сцепление. Обикновено колкото по ниска е температурата при валеж и колкото по-студена е земята, толкова по-лесен за каране е и снега и обратно.

    Цитирай Първоначално написано от ShtrudeL Виж мнението
    Вярвай ми.. при самото кормуване ще ти се стори, че времето минава супер бързо, но виж.. 25мин (минимум) за изпита ми се струват цяла вечност..
    Ако беше от София, щях да ти препоръчам веднага моя инструктор.


    П.П. МноЛ задълбахте бе..

    Така.. въпрос..
    Когато си на кръстовище и си с предимство и завиваш наляво.. имаш светофар със стрелкичка само за завиване наляво и не трябва да пускаш насрещно движещите се, нали? Т.е. то и на тях в този момент ще им е червено? И съответно когато съм без предимство, ги пускам..?
    И като цяло.. какви са възможните други варианти за завиване наляво на кръстовище, което е със светофари и знаци за предимство.. друго? Когато няма знаци и светофари, ясно, пускам дясностоящите, те пускат своите дясностоящи и така..
    А нещо по-особено за Т-образните кръстовища?

    Ох.. толкова ги решавах тия листовки, сега пак да ми се наложи, пак ще ги реша по въпросите за тея предимства, ама едно е на картинка, друго е в реални условия..
    Не ти разбрах много въпроса за светофарите, обаче в обшият случай имаш два варианта:
    1. Има отделен светофар само за ляв завой, т.е. тези които вървят направо им свети червено, в тоя случай светофара пуска само колите от твоята страна и може да си минеш спокойно.

    2. Светофара пуска двупосочно движение, тогава се изнасяш напред и чакаш движещите се коли направо в общи линии да "свършат" тогава след като пропуснеш евентуално завиваща на дясно кола си правиш завоя, това е по тежкият вариант и трябва да се внимава. Когато ти светне зелено на ляв завой, ако си първа кола се изнасяй на кръстовището, ако си по назад внимавай да не останеш в кръстовището когато светне червено, защото има опасност насрещното движение да е доста и да не ти стигне времето.

    Когато не знаеш дали светофара е само за теб или се колебаеш, просто като светне зелено се изнеси леко напред и виж дали отсреща колите ще тръгнат, ако не тръгнат, значи им свети червено и си преминаваш. И ако трябва да обобщя, ако светофара пуска двупосочно на кръстовището, то при равни условия (зелено) вече важат "стандартните" условия за предимство или с други думи, право и дясно преди ляво. Тук няма нужда да се притесняваш за дясно стоящ, тъй като на него неминуемо свети червено.

    Т образните кръстовища ако не са регулирани, важи отново правилото на дясно стоящия. Ако са регулирани, то се ориентираш според знаците. Често подобни кръстовища са регулирани с табела за направление на предимството, една бяла с дебела черна линия в някакъв завой и една или две (ако не е Т) по тънки. Дебелата "крива" показва линията на предимство и също така всеки който се намира в края на дебелата крива с предимство пред другите, независимо те дали са дясностоящи. Тогава се съобразяваш само с другия които се намира на другия край на тая крива.
    Последно редактирано от draid : 10-27-2014 на 15:49

  2. #2
    Мега фен
    Регистриран на
    Aug 2009
    Град
    <3
    Мнения
    16 236
    Цитирай Първоначално написано от draid Виж мнението
    за това и често в зимни условия хората си возят я павета, я бордюри в багажника и т.н.
    4XCOKИ
    Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
    Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.

  3. #3
    Мега фен Аватара на an7raks
    Регистриран на
    Aug 2013
    Мнения
    10 094
    Цитирай Първоначално написано от draid Виж мнението
    Виж сега много хубаво е да правиш разлика между каране на ниски температури зимно време и изчистен път с леки коловози образували се от движението и ЗИМНИ условия при 40-70см сняг. Като човек с сравнително голям опит израснал в район в който зимно време се случва да падне сняг от порядъка на 50 до 100см сняг за 1-2 дни мога да ти кажа, че задното предаване не върви особено и създава изключително големи проблеми. Един от основните проблеми на задното е, че задницата е значително по-лека от предницата, за това и често в зимни условия хората си возят я павета, я бордюри в багажника и т.н. Спреш ли на мокър сняг на стръмен участък със задно ще видиш голям зор. Да забодеш задното някъде шанса е огромен, даже онзи ден бутахме един мерцедес на паркинга пред нас и то само на 30см сняг които дори беше частично утъпкан. Гумите безспорно са важен фактор, но при еквивалентни такива предното предаване ще "победи" с доста задното в зимни условия. Както постоянно зацепеното 4х4 бие с доста предното. Очевидно също е и значително по-лесното изправяне и овладяване на задното в сравнение с предното. Кола с предно която недозавие изисква значителен опит за овладяване, а и като цяло смея да твърдя, че недозавиването си остава едно от трудните неща за овладяване особено при предното, но не и невъзможно. ESP системите помагат значително особено при мокро време, но далеч не спасяват ситуацията зимата. Не може да се отрече, че са полезни за овладяване на колата обаче. Най-добрата превенция си остава познаването на пътните условия, опита и най-вече повишеното внимание. Автомата който спомена също е в плюс при зимното шофиране, особено ако има и бавни както аз имам на Nissan-а.
    ехе, ехе, аз съм морско чедо... Други разбирания за зима имам...
    По начало, не виждам коя кола с предно ще може да драпа при 30+см сняг... Тя като заоре, колко да може да бута...
    Аз под зима и зимни условия разбирам или отъпкан сняг или коловози под 20см дълбочина, или пресен снежец 15-тина сантиметра.
    И, да, два чувала пясък в багажника помагат доста при потегляне.
    Автоматика сигурно е предимство за някой, който е карал преди това и му знае мурафетите... На мен ми се видя кофти, защото не бях карал автоматик и си тръгнах на директна да карам, при което колата си включва, когато иска и в момента на превключването, ако си в завой, става забавно... Като си включиш на ръка на втора, това се избягва, но пак ми беше някак терсене. Отделно, че с ръчната можеш да си спираш с мотора, а при автоматика не точно.
    Общо взето, всеки си е свикнал на неговото и му се струва по-удобно. Аз съм си свикнал, че колата, като тръгне с вратите/неумишлено или умишлено/, насуквам волана наобратно и ако е на сняг, пускам газта, а на асфалт си държа газта, докато не се изправи, че много бият камшиците зад врата...

  4. #4
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Цитирай Първоначално написано от an7raks Виж мнението
    ехе, ехе, аз съм морско чедо... Други разбирания за зима имам...
    По начало, не виждам коя кола с предно ще може да драпа при 30+см сняг... Тя като заоре, колко да може да бута...
    Аз под зима и зимни условия разбирам или отъпкан сняг или коловози под 20см дълбочина, или пресен снежец 15-тина сантиметра.
    И, да, два чувала пясък в багажника помагат доста при потегляне.
    Автоматика сигурно е предимство за някой, който е карал преди това и му знае мурафетите... На мен ми се видя кофти, защото не бях карал автоматик и си тръгнах на директна да карам, при което колата си включва, когато иска и в момента на превключването, ако си в завой, става забавно... Като си включиш на ръка на втора, това се избягва, но пак ми беше някак терсене. Отделно, че с ръчната можеш да си спираш с мотора, а при автоматика не точно.
    Общо взето, всеки си е свикнал на неговото и му се струва по-удобно. Аз съм си свикнал, че колата, като тръгне с вратите/неумишлено или умишлено/, насуквам волана наобратно и ако е на сняг, пускам газта, а на асфалт си държа газта, докато не се изправи, че много бият камшиците зад врата...
    Ами ето онзи ден с предно излязох от 35см мокър сняг, ако снега е пресен и сух може спокойно да си ореш и над 40см с предно стига да знаеш как хаха. Иначе след като си от морето, недей да хвалиш задното за зиматa (: Иначе пропуснах да отбележа, че обикновените автомати се карат кофти и аз не ги харесвам като цяло, виж вариаторните са друга работа.

    Едит: После ще мина да пусна една зимна снимка хаха.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си