- Форум
- По малко от всичко
- Политика
- демокрацияТА
Напротив, изисква отказване от собствената култура, понеже приемането на друга култура и толерирането й само по себе си е ако не отказване, то поне промяна на културата, тъй като тя вече не може да се наложи като доминираща в своя географски терен. Целия смисъл на една национална култура е тъкмо да консолидира и синхронизира съзнанието на всеки един индивид с този на останалите - всъщност самата култура е тъкмо резултат от тази естествена синхроничност, пораждаща се във взаимодействието между хората. Внасянето да други култури е все едно да сложиш дървено колело от каруца на кола - елементите, вече лишени от естествената си съвместимост и синхроничност, която се е оформяла в продължение на стотици, дори хиляди години, започват да влачат и деградират цялата машина, целия колективно-духовно-идеен апарат, който може да се обобщи с думата "национален дух" . И докато промяната в отношение към чужди култури може да не е непременно лошо нещо, то това е напълно без значение, тъй като от въпросните чужди култури не се стараят да адаптират своята култура (и как биха, след като никой не го изисква от тях) към гостоприемната, освен ако не се отнася за злоупотреба с тая култура. В интереса на никоя култура не е да отстъпва своето без да получава нещо в замяна. И така, ако европейските народи имат достатъчно широкоскроено мислене да са толерантни към малцинства, какво ще стане ако се окаже че вече не са малцинство. Дали ще има цигани защитници на българи, които са подложени на дискриминация. Понеже и сега бабите на село са подложени на кражби и издевателства, но никой дори не говори за тях, още по-малко прави нещо по въпроса. И ще стават все по-нагли и с все повече претенции - и защо не - след като вече са мнозинство, ще имат правото. Мислиш ли че Рамбо циганина от 9-та махала ти е чел Мил, Немил, Хобс, Тропс и прочие? Не, ще реши че неговото не му е достатъчно, а иска и твоето, щото имаш пари и коли, а той няма нищо, щото е прост мангал и държавата с нищо не го е принудила да се труди, но му е посочила причината за неговото нещастие - културата която не се е отнесла достатъчно гостоприемно към него. И тогава ти ли ще го спреш? Дето не можеш да си вдигнеш задника от дивана? Я по добре върви си клецай аниме възглавничката и не се филмирай. За либерализъм е можело да говориш преди 200 години - нищо от това което се случва сега няма общо с каквито и да е либерални идеали, така че изобщо няма смисъл да говориш за тях. И какво значение има че държавата била изградена на 90% либерални принципи? Ако 90% от органите ти работят, а останалите 10 % не работят, ще се наречеш ли здрав?
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 09-14-2017 на 19:15
Фундаментално, толерирането на други култури не отказва индивида, камоли приемното общество от собствената си култура. Социалните линкове/връзки в такъв случай стават по-слаби - в други дори взимат ролята на катализатор за установяване и подсилване на вече съществуващи такива връзки, да, но това се осъществява под формата на интра-национално ниво и респективно установява нови социални линкове/връзки в екстра-национален (интернационален) аспект. За смисъла националната идентичност и култура съм съгласен. Кажи ми - защото няма как да нямаш в предвид исляма когато говориш за дървени каруцени колела и мерцедеси, според теб мулти-култито релативно нова концпеция ли е? Една национална идентичност/култура е толкова естествена колкото е и природата на един вирус. Културната идентичност еволюира и се адаптира към външни фактори постоянно както един колектив бактерий развиват резистнос към антибиотици до като не се намери ново метод и процеса се повтаря. Една култура губи и променя идентичноста си от век на век. И докато главните идеи/традиции/исторически лица продължават да преобладават в културната идентичност на един народ, много от тези фактори еволюират в тяхната интерпретация, идеали, ценности или бъдат премахнати от "националната култура" или също така заместени с други. Да, една култура се оформя с векове та и хилядолетия но никогата не оставя твърдо същата. От Египет, Александрия и Рисмакта Империя - всички те с мултикултурализъм във фундаменталната си основа особенно народите около средиземно море, до колониални и днешни времена мултикултурализма е в центъра на този социален конструкт за "национална идентичност" и кутлура, дори бих спорил и в центъра на човешкото развитие. Великобритания, като "нация" от "нации" и бивша империя до голяма степен е пример и епитом на мултикултурализма. Разбира се колониализма не може да се каже че е допринесъл кой знае какви позитивни резултати под формата и предтекста за "цивилизоването на варвари". Дори напротив, натъпчения "мултикултурализм" - по-скоро културно претопяване от колкото реален мутликултурализм, е имал точно обратния ефект като нации като Френска Гвинея, Мексико и най вече в случая с Ганди и неговият "Хинд Суараж" използват колониализма като адвокират цялостна национална детерминация и оспорването на местните стойности. И все пак, колониализма е предходчика на мултикултурализма който е днес. Индиа не е със същата национална култура и идентичност с които е била преди 300 или 100 години. Генерална идентичност има, но външните фактори повлияли в развитието на днешната и идентичност са на лице и до днес, както и при останалата част от света колонизирана и неизменно променена културно и идентически. Европееца е най-голямиат културен претопвач и влиещ върху културната идентичност на почти всяка една нация и народ в света. А с глобализацията и технологическия напредък неизбежно идва и мултикултурализма и световна юнификация.
Друг е въпроса ако една култура е регресивна и неадаптираща се към времената и идеите на духа. Най-вече проблемите в такива обстоятелства където чужди култури не се адаптират към приемната култура, то това са примери за лоша държавана социална политика на интеграция и инсентивация. Когато ти дойдат 300 цигани или араби и ги захвърлиш и демаркираш всички накуп в долнопробни мизерни квартали, без някакъв видим опит да утализираш няква въпросна социална мобилност и интеграция тогава вече държавата директно подпомага за създаването на "държава в държавата". Също не помага да плюеш какви терористи и варвари били, индиректно подклаждайки повече социални дивизии и по-голямо маргинализиране. Това се отнася също и към местните. Въпроса с циганите също може да го адресираш и корелираш с днешната културна идентичност на България - чалга, курви, дискотеки, салфетки, мерцедеси, мутри, корупция. Вътрешни фактори като тези, пак, подпомагат утализирането на специфични начини на държание и разсъждение. Тоест такава "деинтеграция" не е типична само за чужденци. Затварянето на границите не решава прболема с престъпноста, тероризма и не-интеграцията - било то на мюсюлманин или Българин към едно цивилизовано общество или "деградирането" на "хилядолетна културна идентичност". Тук става въпрос за компромиси и културни допирни точки с правилно екзекутирана социална политика.
Казваш че днешният либерализм няма нищо общо с този от преди 200 години, и все пак приемаш че държавата в която живееш в момента, функционира на същите тези принципи от преди 200 години. Това че може да ме напсуваш на майка и да си практикуваш сатанизма свободно без да бъдеш линчуван са малка част от тези идеали "все още" останали от преди 200 години... И кажи ми, кой човек е напълно здрав? Коя държава е напълно здрава като народ и нация? 10% процента от органите може да не работят но другите 90% са достатъчни да поддържат тялото функционално, при това че също има и достатъчно "медикаменти" които може да се използват. Разбира се ако в тези 10% предположим че мозъка е ефектиран тогава става по-трудно, но все пак има превантивни мерки за здравословно пазене на важни органи.
Последно редактирано от Zlennox : 09-15-2017 на 08:32
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.