- Форум
- По малко от всичко
- Политика
- Либерализъм
Но те не навлизат в света по естествен, пазарен начин, цена и конкурентоспособност, а отново по политическо-идеологическа линия и натиск, а всичко, което се налага по изкуствен-идеологически начин, винаги струва много скъпо, именно защото се поддържа по изкуствен начин, а не по естествен път.
Точно както при комунизма, произвеждаше се, но това масово производство нямаше нищо общо с търсене и потребление, и до какво доведе това.
ПП: Уж си либерал, пък гледам много страхове (и ограничения) имаш - страх от глобално затопляне, страх от мръсен въздух, страх от пренаселване, страх от изчерпване на полезни изкопаеми, страх от Путин и от Тръмп, страх от бели, хетеросексуални мъже, страх от патриархат и патриотизъм.
Последно редактирано от defender : 01-14-2019 на 13:19
Защо говориш преди да си разучил нещата? Електрически коли има от 19-ти век. Но само през последните 20 години стават все по-конкорентно способни заради практическите си подобрение които се явяват на равнище с нормална кола вървяща на бензин/дизел и т.н. А и отделно защото са по икономични и еко-френдли от петрола. Погледни всяка една голяма автомобилна компания и ще намериш че всичките имат доста голяма селекция от електрически или хибридни модели, не е само Тесла. Погледни само тендецията на Запад каква е. За последните 30 години например, Шотландия е снижила разхода си на вредни емисии с 46 на 100! Нищо не се налага изкуствено. В капиталистическата машина единственото което има значение е ефикасността на масовата продукция. Колкото по-ефикасно и струва по-малко да се поддържа, пък всъщото време максимизира продукцията е в плюс. Разбери че за да има инвестиции в нещо, трябва и да има търсене и потенциал за растеж. Иначе кой идиот ще тръгне да инвестира в нещо което не би било търсено или одобрено от пазара?
Не виждам къде пише че щом си либерален и прогресивен не би трябвало да се страхуваш от нищо? Всички сме хора. "Страх" ме e, да. Защото колкото и да е добра капиталистическата машина, е и доста неустойчива. Такава система налага идеята за безкрайно консумиране във финитен свят на ресурси. Трябва да има баланс. Обезлесяването, вредните емисий, промяната на климата... това всичко оказва ефект, дали то било върху някоя еко-система или някъде в някой далечен край на света където привидно не би те засегнало, но в един глобализиран свят, ефекта на пеперудата е доста реален (например финансовата криза от 2008 ). Ти ме изкарваш че щом съм либерален нямам никакво чуство за обща отговорност, дали то към квартала, страната или планетата. И когато такива като Путин и Тръмп почнат да си мерят пишките, те не го правят от чуство за патриотизъм. Тяхното е чист национализъм: мойте хора са по-добри от твойте на основа на това че се наричат Американци или Руснаци... Не би ли се съгласил с мен че с мерене на членове или пък пълна изолация и да си заровиш главата в пясъка, проблеми не се решават; трябва кооперация и взаймно помогане? Страх ме щото много като теб ми се струват че забравят уроците от миналото; колко кръв се е проляла из Европа заради прищевките на идиоти като Тръмп, Путин и Орбан. Най-вече защото приемаш света в който живеем днес за даденост а не като една неустойчива реалност която всеки момент може да се разпадне ако няма взаймно опити да си помогнем и един такъв ред да се поддържа дали то бил световен или регионален.
Планетата е една. Помощ от космоса няма да дойде. Земята ти е единствения дом който някога си имал и ще имаш! Поне го запази и за бъдещите поколения!
https://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g
Последно редактирано от Zlennox : 01-14-2019 на 15:45
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Ти по-добре кажи как да се направи електрически самолет, който да вози 300 и повече пътници през океана![]()
!
Точно за това комунизмът се провали!
Нео-либерализмът ще се провали по същите причини!
Злетоксът е фашизоиден комунист с "леви" сексуални убеждения!
Абе май въпросът все стига до разликата между човек и жена!
И да му отнемат титлите, няма да променят фактите!
Защо в олимпийските финали на 100 м няма нито един бял?! Това не е ли расизъм ебаси?!
Колко км минават електробоклук и бензинова кола с едно зареждане?!
С каква скорост?!
За колко време се пълни резервоарът на една кола и за колко време се зарежда батерията на електробоклука?!
Колко време и километри може да издържи двигателят на една кола и колко време - батерията на електробоклука?!
Колко струва нов електробоклук (или смяната на батерията му)!? По-евтино ли е от бензинова кола от същия клас?!
Защо тогава вдигат данъците или направо забраняват дизеловите коли?! Това е лобизъм и протекции на едни изделия за сметка на други, защото свободният пазар е против електробоклуците!
Явно няма голямо търсене, щом се опитват да наложат електробоклуците насила и в същото време ограничават и забраняват нормалните коли!
Ако беше доброволно, досега по улиците щеше да има само електрически коли и то без законови, административни и данъчни протекции!
П.С. Злетоксчо, вземи си оправи правописа, че е много зле!
https://www.iflscience.com/technolog...d-no-fuel/all/
Всичко с времето си!
Я кажи тогава, понеже си голям циник и надарен с много интелект, къде е паралела между нео-либерализма и комунизма? Между децентрализацията и централизацията; къде по точно е този тоталитарен контрол в нео-либерализма? Щото така както аз го виждам, май вие с Ефенди подбирате от какво да се почуствате обидени и засегнати (досущ snowflakes) и после прехвърляте вината че някой ви го налага отгоре.
Тъкмо сега като му ги отнемат ще ги дадът на Розалинд Франклин.
Представи си подобен аргумент с централноафриканските бамбути, черно племе, по-известно като пигмеи. При средна височина от 1.50-55м грозния би твърдял, че бамбутите са генетично предразположени да ходят под ниските врати. Би ли било законно да се екстраполира, че чернокожите като цяло имат естествено предимство при ходене под ниски врати?
https://www.autocar.co.uk/car-news/n...range-revealed
560км автобус. До към 120км/ч. 5 часа зареждане. За тесла няма да говоря. Тойота и Волво имат сравнително по-евтини цялoстно електрически леки коли и хибриди. Та ти колко километра на ден въртиш че да не ти стигнат 400-км?
Та така де, виждам че не разбираш от пазарна икономика и как работи принципа на търсене и предлагане. Ако не се досещаш, колкото повече се налага едно нещо толкова повече поевтинява защото търсенето е по-голямо. Както до преди 40-години е било лукс да пътуваш със самолет, така е и толкова евтино сега и нещо съвсем нормално. ECONOMIES OF SCALE!
Като цяло, EV батерийте са по-надеждни от нормалната кола. Това се дължи главно на по-малко движещи се части и по-малко екстремни работни условия.
Всички EV батерии имат дълги гаранции. Ако се провали, има вероятност да се провали в рамките на гаранционния период. Като пример, Toyota Prius Hybrid е на пътя от 18 години и сравнително малък брой от тях са заменили батерията. Това е нещо като 1% за първото поколение и 0.03% за второто поколение.
"Повредена" батерия не означава непременно "мъртва". Повредена батерия на Nissan LEAF например е загубила около 30% от капацитета си, което означава, че все още има останали 70%. Повечето хора карат по-малко от 30мили/60км на ден. По-новите електромотори с обхват 200+ мили никога няма да бъдат безполезни.
Голямите цени за замяна на батерията се отнасят за цялата батерия. Но батериите са съставени от клетки и в повечето случаи само няколко клетки се нуждаят от подмяна.
Така че с тревогите, свързани с батерията, електромоторите са много по-добри при поддръжката. С едно изключение: гуми.
Ъъъъъъ... защото дизела е вреден за околната среда!? Но теб никой не те спира да се загнездиж до ауспуха и да вдишваш аромата на рози бликащ от каруцарското ти BMW, модел 1980. По същата логика, дай да не забраняваме остарялите технологий бре? Свободния пазар, по твойта логика, е и против жигулите от 50-те защото автомобилните компании се оптиват да наложат нови модели....Представяш ли си да ми караш по пътищата с няква разбрицана каруца, пък и да ги съсипваш тия пътища така измежду другото и да не те таксувам или да ти сложа данък? После кой ще я оправя тая околна среда и тия разнебитени пътища? Пак държавата ама ще мрънкаш че пък не били оправени!
Не се грижи за правописа ми. Българският ми е второстепенен език. Не го използвам всекидневно и то ръкописно. Бих бил по-загрижен за това че не знаеш бъкел по-такива теми но все пак се перчиш.![]()
Последно редактирано от Zlennox : 01-14-2019 на 22:36
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Айде бе, нали Мъск прати електрическа кола в космоса и нали щяхме да колонизираме и други планети?
Ама сега изведнъж Земята стана единствена.
Подобни измервания са абсолютно относителни и неточни и с пропаганден характер. Животновъдството (особено на овце, крави и прасета), което генерира голяма част от вредните емисии не може да бъде капсулирано (добитъкът отглеждан по стандартите на ЕС изиква огромни отворени пространства), така че да се измери за каква част от вредните емисии е отговорно то е невъзможна задача и за тази цел просто се пренебрегва в статистиките (или по-скоро стъкмистиките). Да, учените може например да се опитат да предположат колко точно метан произвежда една крава за една година и да умножат този резултат и да го добавят към общата картинка, но сторгият научен метод изисква това да се направи за множество животни, да се вземе предвид възрастта им, теглото им и прочее и да бъдат взети резултатите за цяла една година и прочее и прочее. А това изисква те да бъдат затворени в капсулирано пространство, така че да може да бъдат точни измерванията. Естествено, поне в Шотландия си има си закони срещу третирането на животните по този начин, така че, както вече казах, най-лесно е към стъкмистиката да се приложи измислено изичлесние на вредните емисии от селското стопанство. Това е изгоден ход за всяко правителство, що се отнася до общата оценка на вредните емисиите в края на "преброяването". Подават се просто неверни данни. Но това съвсем не значи, че стъкмистиката разчита само на животновъдството. Това важи и за всеки отделен отрасъл на в стопанството на една държава. Всяка държава се старае да изглежда така сякаш прави нещо по въпроса за глобалното затопляне докато всъщност нищо не се прави. Просто има цикличност в икономиката и ако индустриалната революция в Европа и САЩ отдавна е отминала, сега производството се е преместило към страните от третия свят, където никой не го е грижа за качеството на живота и здравето хората. За последните 100 години никой не е доказал глобалното затопляне и дори има глобално застудяване.
Земята ще му е първата и последната планета на която се е родил и ще умре. Освен ако не мислиш че ще има масова колонизация на милиони хора до Марс в следващите 100 години и Грозния - с неговия чар и късмет - ще е измежду тези милиони.
Когато нещо се прави по стандарт то значи че има универсална апликация. Като фермер, тия стандарти са затова. За да можеш да произвеждаш продукти с приблизително еднакво качество. Това ще рече с какво ги храниш, къде ги храниш, как ги храниш и т.н.
Ако не виждаш как това...
противоречи с казаното от теб тук, по-добре си редактирай пост-а. Има един закон. Казва се "The Law of Large Numbers"
Животновъдството е между 10-25% от всичките емисии взети заедно в зависимост дали го гледаш глобално или регионално. Най-голямата част идва от изкопаеми и индустрията. Индустриалния секто е много по-ефикасен сега от колкото преди 30 години.
Тоест си признаваш че на Запад фабриките и индустрията е станала по-ефиктивна от гледна точка на намаляването на вредните емисии! Мерси.
Това не залужава отговор.
Последно редактирано от Zlennox : 01-15-2019 на 15:51
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Защо ми говориш за научна фантастика?!
Дай нещо реално!
Общото е че и двете доктрини са тоталитарни и основани на демагогия!
И двете нямат нищо общо с пазарната икономика!
Разликата е само в някои нещата които налагат, като доста от тях са общи!
Това не променя факта, че в международно спортно събитие, медалите в някои дисциплини отиват все при хора с определен цвят на кожата!
Според твоята собствена идеология, това е расистко и трябва да се наложат квоти в разпределението им.
Сега ако отречеш тези факти, това би означавало че си лицемер (какъвто всъщност си) и че твоята идеология е несправедлива!
До тук с предимствата на електробоклуците! По международните линии автобусте (на дизел) минават по 1500 км за 24 часа.
Никоя фирма не би взела автобус, който трябва да се зарежда 5 часа за да мине 500 км!
Аз не ходя всеки ден до морето, но с електробоклук няма да стигна и за 24 ч!
Смешник, ако едно изделие е по-добро като качество и цена, то няма нужда от "налагане" с непазарни средства!
Ако то е по-добро, хората ще го предпочитат и то ще се наложи по естествен път - това е пазарната икономика!
Бизнесът с електробоклуци явно не върви, защото са скъпи и по-скапани от нормалните коли и затова либерастите се опитват да ги наложат с тоталитарни средства!
Още нещо - продукт наложен насила никога няма да поевтинее! Напротив - той ще е колкото се може по-скъп!
Това няма нищо общо с икономия на мащаба!
Технологията със самолетите се е наложила защото са по-бързи, удобни и хората масово предпочитат да платят за малко по-скъп билет за самолет, отколкото да пътуват дни наред с кораб!
Електробоклуците са хем по-съкпи, хем по-неудобни от сегашните коли! Докато това е така, те никога няма да изместят нормалните коли по пазарен път!
Каква им е цената?!
Колко време се зареждат и колко път минават с едно зареждане?!
Приусът не е електромобил, като дори не е истински хибрид! Това е конвенционална кола, с допълнителен електродвигател и батерия, което я оскъпява и глупаците мислят че е "еко"!
Когато старата кола не може вече да се ремонтира на разумна цена, се купува нова. Това е пазарният принцип.
Само глупак може да повярва, че старата кола съсипва пътищата повече от новата. Защо тогава старата да има по-висок данък?!
Сигурен съм че си така и по всеки друг език.
Напротив!
За пореден път показах на всички, че освен либерастки глупости не знаеш нищо друго и те направих за смях, но теб явно не те е грижа!
Сигурен съм че за водещ на оскарите веднага биха поканили някой, който иска децата му да са хомо.
На Запад фабрики вече на практика няма - преместили са почти всичките в Китай!
Местене от единия крачол в другия не значи намаляване на вредните емисии като цяло!
Срещу истината няма какво да се каже и е хубаво че си замълчал!
Както виждаш модела е реален. Науката зад него е реална и апликацията е реална. Ако престанеш да се правиш на тъп и вложиш малко разум, ще ти трекне че никой никога не е започнал с готов прототип. Нито пък съм инжинер че да ти извадя космически кораб от ръкава си.
Изтъркани, банални клишета които постоянно подхвърляш но никога не си ги обяснил като бял, разумен човек. Тоест, така и не ми показа къде е този паралел... Какъв е този тоталитарен аспект в двете идеологии? Защо нямат нищо общо с пазарната икономика? Разликата е че не знаеш какво говориш.
Либерализма идва от думата "Либърти" тоест свобода. Ти умнико, имаш ли свободата да търгуваш в страната и извън нея ако решиш без да искаш разрешение от държавата или конкретно другата страна в която смяташ да търгуваш? Държавата казва ли ти какво, къде и как да търгуваш освен общо приетите регулации за фейр плей? Можеш ли сам да стартираш собствен бизнес с минимален опит и отделно държавата да ти слага най-ниския корпоративен данък в ЕС както е в България? Къде по-тозно е този тоталитарен, централно икономически паралел?
Я погледни кои Африкански държави обират медалите - 3/4 в повечето случаи. В Африка знаеш ли колко държави има? Да си чувал за Египетски, Морокански, Судански или някой атлет от Зимбабуе да обира всички медали? Определени нации фокусират опита си върху определени спортове. Ако чернокожия беше физически и генетично предразположен да бъде над белия, то щангите щяха да са черен спорт. Колкото до другото, това е меритокрация. Логиката ти липсва, камоли трезвен рационален поглед върху мащаба на нещата.
Хахахаха понеже Грозния няма как да си признае че греши, сега ще каже че всеки предпочита да се вози с международни автобуси и да се лангърка 10-15 часа. Напротив, електробусите ги изкопуват точно защото са много по-добри заместители за градски транспорт както вече се прави масово в цяла Европа иотделно за по малки разстояния. Тесла наскоро пуснаха камион с 1000км обхват на пълна батерия. Пепси и ФедЕкс веднага тръгнаха да изкопуват! А, и другото, никой не е тръгнал да сменя 20/30/40 милиарда коли вървящи на изкопаеми с чисто електрически за един ден. Това става постепенно, което значи че хибридна система от изкопаеми горива и електрически мотори е съвместима. Но на теб явно не ти е удобно да си признаеш.
Значи, Грозен, утре искам да отидеш и да правосгласиш на целия бизнес в България че маркетинг повече няма смисъл да се прави. Това е остаряла концепция която няма място в пазарната икономика защото ако един продукт е по качествен от друг, клиента трябва да му погледне само фабричната спецификация и продукта веднага ще се наложи, без никаква компетиция!
Някога замислял ли се се над глупостите които пишеш? Ако ти дам 3 пластмасови чашки с газирана напитка, и 3-те с различен производител на кола (Пепси, Кока-Кола и някой Български) би ли ги различил? Или ги различаваш най-вече заради предразсъдаците си и маркетинга който им се прави. 90 на 100 вкусът е един и същи.
Цената, приятлю, се определя от търсенето и колко е наложен продукта, каква демографика изкопува продукта ти и към кой тип хора ти е съсредоточен маркетинга. Цената също така се определя и от пазара, не само от качеството. По-тъп и елементарен отговор нямаше как да ми дадеш.
Разбрах те! Искаш да ми кажеш че Айфон е продукт наложен на пазара насила. Въпреки че струва 100 долара да се произведе, Стиви го продава за 700/800 и цената му се покачва със всяка година. Както и например един пантофи на Гучи. Както казах, утре искам да правосгласиш на цяла България че маркетинга е тоталитарна комунистическа идея. Силна логика!
Щом няма нищо общо с икономия на мащаба, обясни тогава защо днес всеки 2-ри има кола но през 50-те или 60-те е било рядкост за всяко 2-ро семейство да има кола? Защо още тогава не сме пътували със самолет като сме знаели че е било сто пъти по-удобно и бързо? Не забравяй че под икономия на мащаба влиза и развитието на петролната индустрия - едното развива другото и тък една компания може да предложи по-евтини услиги към клиентите си !
Както казах, на едно зареждане, цялостна електрическа кола може да изкара 400/500км като спокойно може да си я презаредиш през ноща. Има сравнително по-евтини по-стари модели. Не съм автокъща че да ти я продавам. Ако приусът не е хибрид то явно си заблуден. Говоря от личен опит. Майка ми и е необходима кола за да си върши работата, преди да я смени караше Опел Зафира 1.6 двигател. Като я смени с Тойота Аурис хибрид, 1.8 двигател. Разходите по колата спаднаха на половина, като при градски условия си кара само на батерията която между другото се зарежда кинетично.
Мхм, затова повечето в България карат модели от 90-те а тук се сменяват на 5 години. Тоест пак си идваме на старото, новите модели са по ефикасни и изискват по-малко грижи, подмяната на колата е неизбежна!
https://www.independent.co.uk/life-s...ir-835157.html
Силна логика
Я напиши в гугле и сравни колко вредни емисии една фабрика на запад изхвърля сега в сравнения с преди 20/30 години и ела пак да те нахраня!
Последно редактирано от Zlennox : 01-15-2019 на 22:48
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.