
- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Какво ги кара да вярват ?
а ако работиш в някоя фирма, ще посмееш ли да противоречиш твърде много на шефа си като знаеш че той лесно би могъл да те уволни и да останеш на сухо?!, ето защо е казано че е по-добре да не противоречиш твърде много на шефовете си, иначе това най-малкото може да ти навреди на самият теб, или както още е писано: "Почитай баща си и майка си, за да се продължават дните ти на земята, която ти дава Господ твоя Бог."(Изход 20:12), което значи да почиташ всички онези, от които зависи живота ти, не само на теб, но и на други(-те) човеци, иначе както казахме може да останеш уволнен и без издръжка не само за теб, но и за семейството ти, така че от тази гледна точка това не е толкова заповед, колкото препоръка
Последно редактирано от npp : 07-29-2012 на 15:15
Извърташ нещата грубо и с липса на логика. Тук не става въпрос за отношенията шеф - подчинен. Ако нещо не си съгласен с шефа си, може да му кажеш да го духа в прав текст и да си търсиш парите другаде. А в случая, ако си роб, то това право не ти е позволено. Библията защитава правото някой друг да има право над теб. Робовладелецът в никакъв случай не гледа на робите си като свои деца, а като на своя стока/собственост, която може да унижтожи, ако не му харесва. Защо няма заповед против робството в Библията? (ако има покажи ми я) А вместо това тя е като наръчник с препоръки (по думите ти от предишния пост) за онези, които упражняват сила върху други (както в стария, така и в новия завет) и за тези, върху които се прилага насилствено тази сила, така че те да бъдат по-покорни. На теб животът ти може да зависи от това дали надзирателите ти ще ти дават храна редовно в затвора, но трябва ли да ги почиташ за това, че просто от тях зависи дали ще живееш или не, ако в останалото време си правят гаври с теб и ти показват, че си нищожество? Няма ли да се вдигнеш на бунт? Или Библията отново ни учи да се отдава почит дори и на най-големите издеватели над нас, стига да ни дават трохи колкото да останем живи за още издевателства?
по принцип имаш право за това, което казваш тук, и истината е че правдата в Библията всъщност е свобода, мир и въобще пълна реализация на живота за всички човеци, което е и значението на самата дума (както (и) самата тя посочва това), обаче в Писанието има предупреждения за това че има случаи, в които е по-добре да не предзвикваш/раздразняваш (излишно/напразно) човеците, които биха могли да ти създадът сериозни проблеми, например ако срещнеш някой на улицата, който е с десетки пъти по-силен от теб и го раздразниш твърде много, тогава той би могъл да се окаже че ще ти налети да те бие, и би могъл да ти причини сериозни телесни повреди, а точно както едно малко куче трудно би могло да се защити напълно от един голям тигър, така и по-слаб човек по-трудно би успял да се защити от много по-силен от него човек, но дори и някой от вярващите да е един от (физически) най-силните човеци на света, основният мотив, не просто в Писанието, но въобще в правилната вяра и праведността, е именно смирението и мира(миротворчеството), което означава че така или иначе вярващия не бива да причинява зло на никого от човеците, но по-скоро да твори мир, ето защо в Библията е писано че при всички случаи е по-добре да се проявява смирение/кротост/въздържание, отколкото другото
С други думи казваш "Да би мирно седяло, не би чудо видяло." А какво примерно би могъл да свидетелстваш на хора, които ще бъдат изпратени в концентрационен лагер? Да се подчинят на заповедта, защото е дошла от хора с власт и авторитет? Или какво би свидетелствал на някой, на когото му е заповядано да убие от същите тези хора? Да им се подчини, защото ще покаже почит и смирение към авторитета, което ще му спести наказания? Или да не им се подчини, за да спаси някой, което не може да стане по кротък и смирен начин.
най-добре е да се избягва до максимум всякакво причиняване на зло другиму, обаче досега имаше и професии, при които това не бе така винаги възможно, например такива като полицейската, ако работиш такава професия, тогава може да се окаже по-трудно да се въздържиш напълно от причиняване на зло, например на криминално активни, които са въоръжени и/или оказват буйна съпротива - най-малкото може да се наложи да бъдат задържани по неприятен за тях начин, иначе самият Господ - Исус Христос винаги е проявявал смирение, дори и когато са го биели и убивали, Той въобще не е оказвал никаква съпротива, но е предпочитал да бъде убит, но не и самият Той да се окаже причина за погибелта на когото и да е от човеците, като в същото време ги е спасявал - Той дава най-съвършен(-ият) пример за безгрешие
Последно редактирано от npp : 07-30-2012 на 13:44
Защо не отговори конкретно по въпроса, който така ясно ти зададох? Ти ми обясняваш, че е легитимно да се упражнява сила върху бандитите. Питах те дали според Библията е легитимно някой да упражнява сила върху невинните, ако така са заповядали неговите господари?
Библията сякаш защитава авторитета на всяка власт, която се легитимира чрез Християнството, защото изглежда, че според заповедта, която цитирах по-назад ("Слуги, покорявайте се на господарите си по плът със страх и трепет в простотата на сърцето си, като към Христа." - Ефесяни 6:5 - http://www.biblegateway.com/passage/...8&version=BULG) трябва да си смирен пред своите господари - независимо дали те карат да вършиш неправда.
както според Словото, така и според естествената съвест и правдата, която произхожда от нея, е така че не е добре да се причинява зло на когото и да е от човеците, това пише и в Библията, който наистина е праведен, той никога не би бързал да причини зло на когото и да е от другите човеци, но би бил най-последен в това отношение, ето защо и Господ Исус Христос е казал че "последните ще бъдат първи, а първите последни"