- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Ако параметъра е извън аргумента на функцията, прехвърляш нещата отдясно, оставяш тригонометричната функция отляво и изследваш стойностите на параметъра (например sinx=a е решимо при a E [-1;1]). Съответно х=arcsin(a), което при определени условия може и да се определи колко е, но тъй като идеята е да се задават общи решения чрез параметри, няма да можеш да ги зададеш по-явно.
Когато параметърът е вътре в аргумента, намираш ъгъла (ъглите) със съответните периоди и след това прехвърляш параметъра отдясно.
cos(ax)=1/2
ax=±60°+k.360°
x=±60/a + k.360°/a
Ако има параметри и вътре и вънка, комбинираш двете идеи. Ако имаш повече тригонометрични функции, или прилагаш тригонометрични формули за да ги сведеш до една функция, или опитваш чрез полагане, или чрез анализиране на конкретната задача до достигане на специфичен за нея (и подобни задачи) метод.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Влак изминавал по разписание разстоянието между гарите А и В, движейки се със скорост 48 км/h. Един ден, след като изминал 8% от целия път, се наложило да направи непредвиден престой от 48 min. За да навакса закъснението, машинистът увеличил скоростта със 7,2 км/h и пристигнал навреме в В. Намерете:
а/ разстоянието м\у двете гари
б/ за колко време влакът изминава разстоянието от А до В по разписание
б)
Нека времето означим с t.
S=V.t=48t
S=48t.8% + (t-48/60-8t/100).(48+7,2)
48t=48t.8/100 + (t-8/10-8t/100)55,6
48t=48t.8/100+(92t-80).55,6/100
4800t=384t+5115,2-4448
6992t=44480
t=44480/6992=2780/437h (приблизително 6 часа и 20 минути)
Уж си проверих сметките, но сигурно имам някъде изчислителна грешка.
a)
S=V.t=(2780/437).48=133440/437km (приблизително 305км)
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
нещо много елементарно вероятно за опростяване, ама съм забравила
ето снимка(доста лошо качество, и все пак..):http://prikachi.com/images/851/4383851K.jpg
иначе изразът е: sin^2(α-β) + 2sin(α-β)cosαsinβ + sin^2β
Благодаря предварително!
ПС: отговорът е sin^2α
There is a reason I said I'd be happy alone. It wasnt because I thought I would be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone. Because what if you learn that you need love? And then you don't have it. What if you like it? And lean on it? What if you shape your life around it? And then it falls apart? Can you even survive that kind of pain? Losing love is like organ damage. It's like dying. The only difference is, death ends. This? It could go on forever . . .
sin(α-ß).(sin(α-ß)+2cosαsinß)+sin²ß =
sin(α-ß).(sinαcosß-cosαsinß+2cosαsinß)+sin²ß =
sin(α-ß).(sinαcosß+sinßcosα)+sin²ß =
sin(α-ß).sin(α+ß)+sin²ß =
(cos(α-ß-α-ß)-cos(α-ß+α+ß)) / 2 + sin²ß =
(cos2ß-cos2α)/2 + sin²ß =
(cosß²-sinß²-cosα²+sin²α+2sin²ß)/2 =
(1+sin²α-cos²α)/2 =
(sin²α+cos²α+sin²α-cos²α)/2=
2sin²α / 2 =
sin²α
Формулите, които съм използвал са:
sin(a+b)=sinacosb+sinbcosa
sin(a-b)=sinacosb-sinbcosa
cos2a=cos²a-sin²a
sina.sinb=(cos(a-b)-cos(a+b))/2
sin²a+cos²a=1
Последно редактирано от Chacho : 02-10-2012 на 16:30
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Нека с Т означим заплануваното време.
S=48.T => T=S/48
Сега отиваме на изминатата първа част от пътя,със същата скорост 48 км/ч.
8%S=8S/100=4S/50=2S/25
Нека е изминал това разстояние за време t1.
2S/25 = 48. t1 => t1 = 2s/25 : 48 = S/600
Следва принудителен престой от 48 мин = 48/60 часа
Сега отиваме на втората част от пътя вече с нова скорост v= 48+7,2=55,2= 276/5
S - 2S/25 = 23S/25
23S/25 = 276/5 . t2
t2=23S/25 . 5/276 = S/60
t1+48min+t2 = T
S/600 + S/60 + 48/60 = S/48
8S+80S+ 3840 =100S
-12S=-3840
S=320 km
T= 320/48 = 6 h 40 min
Чачо, не съм гледала в детайли решението ти, но това, което веднага се вижда е грешка при събирането.
48+7,2=55,2 А пък ти си написал 55,6.
Оу, да, мерси за поправката.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Здравейте. Идната седмица ще имам контролно на функции, а буквално НИЩО не схванах. Бих бил благодарен ако някой ми обясни набързо основните понятия и ми помогне за решението на задчи от типа:
Намерете стойността на параметъра m, за който графиката на функцията f(x)=-3x+m+2 минава през точка А(-2/3; 7).
Графиката на една функция не може да пресича в две точки:
А/ Оста Оx
Б/ Оста Оу
В/ ъглопол. на I и III квадрант
Г/ ъглопол. на II и IV квадрант
и последно:
В кой/и квадрант лежи функцията y= -2/x
Благодаря предварително.
А(-2/3, 7)
x= -2/3 , y= 7
=>f(-2/3)=7
-3. (-2/3) + m +2 =7
2+m+2=7
4+m=7
m=3
y=-2/x обратна пропорционалност=> хипербола; втори и четвърти квадрант
Здравейте !
Имам една задача която по никакъв начин не я мога
Ако може да ми помогнете ще съм много задължен!
1 Задача
В равнобедрен остроъгълен триъгълник са начертани симетралите на двете бедра . Докажете , че отсечките от симетралите,заключени между бедрата на триъгълника , са равни!
Ако може и с чертежче ама ако не може и без него ще мина![]()
за утре ми е моля ви
В правоъгълен триъгълник АВС (ъгъл С=90°) с ъгъл В=30° е прекарана ъглополовящата AL на ъгъл А (L пресича ВС).
а) Ако CL = 2 см, намерете LB
б) Ако LB = 5 см, намерете CL
Мерси предварително![]()
It's better to be absolutely rediculous than absolutely boring. - Marilyn Monroe
a) Триъгълник ABC - правоъгълен (<C=90 gr)
CL - ъглопол на <А
От усл <C= 90гр, <B = 30гр => <А=60гр
Разгл. триъгълник CLA
<C=90 гр
<B=60
<A= 30
Срещу ъгъл от 30гр лежи страна = 1/2 от хипотенузата => хипотенузата в триъгълник CLA = 2x2 = 4 см
Разгл триъгълник LBA - равнобедрен (<A = 30gr, <B=30 gr)
AL = BL, AL=4 => BL = 4
б) LB= 5, CL = ?
Разгл триъгълник LBA (равнобедрен)
LB= 5 см
<A= 30gr
<B= 30gr
=> BL=АL=5 см
Разгл триъгълник CLA (правоъгълен)
С/у ъгъл от 30гр лежи стр равна на 1/2 от хип. АL - хип
CL= 1/2 AL = 1/2x5 = 2,5 см
Мисля, че е правилна : )
Би трябвало да е девети или десети...
Или е седми или е девети според мен.
Не съм гледала профила. Изразих двоумение по въпроса за класа й, тъй като едното решение, предложено от теб, е със седмокласен материал. За девети пък допуснах, тъй като към този момент ориентировъчно се учи свойството на ъглополовящата. И ако е девети, то ще й искат да приложи новонаученото.Само толкова. Изказах се само от гледна точка на изучаван по класове материал, нищо повече.
Трябва ми помощ за тази задача(не гледайте означенията на чертежа,аз съм ги правила) http://www.prikachi.com/images.php?i...4/4402394k.jpg .Търси се: http://www.prikachi.com/images/395/4402395q.jpg
Последно редактирано от kariix : 02-14-2012 на 16:56
Е ти добре си ги направила. Само дето АD = 2х-4, не 4-2х. От ВСD получаваме ВС=x=2.BD=2.4=8cm, от АВС имаме АВ=2.ВС=2х=2.8=16cm. След това АD=2x-4=16-4=12cm и от АDQ имаме DQ=AD/2=12/2=6cm
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Здравейте! Темата е страхотна и виждам, че много от хората пускат задачи в нея, но аз ще ви споделя едно нещастие днес! От първи клас съм нямала нито една оценка по-ниска от 5. Е, но сега съм 5 клас и изкарах първия срок...първата ми оценка за втория срок е 2-ка!!! Приятелката ми също! Бяхме шокирани.И тя се разплака, с нея и азГоспожата ни видя и се изсмя.А 2-ката беше от така наречената от г-жата "Пет-минутка"!!! Разделя ни на две групи, дава ни две задачи и си навива алармата на телефона, за да звънне след 5 мин.! Винаги съм била много добра в това, но този път не бях успяла да разбера добре урока и написах нещо което се оказа че е грешно. И не мога да си представя...АЗ, АЗ?!! Аз имах 6 на класната по математика единствена от всички 5-ти класове! Отчаяна съм от себе си :X Та така...сега ще имам и втора двойка по математика, защото тъпата г-жа реши!!!! Две минути преди да бие звънеца, един от класа подсвирна и госпожата се вбеси и ни даде пет-минутка.Тъкмо да напише тя задачите на дъската, звънеца удари и госпожата събра листите! И двете оценки ще ги пише в бележника! Кажете ми, според вас това честно ли е? Честно ли е да се поставят оценки в бележника за незаконно проверяване на знанията и то за 5 минути?!!? С приятелката ми (малко преувеличаваме) искаме да я...Ще кажем и на директорката и на класната...това е мъчение! При вас има ли 5-минутки??
![]()
![]()
kak da re6a tazi zada4a moliavi
DADENO
^abc(CA=CB)
AM=BN
da se dokaje
CM=CN
ODGOVORETE MOLIAVI