Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
няма ли това силно да обезцени стойността на висшето и да сведе желанието на хората да го следват до минимум поради ред причини? конкуренцията във всяка една сфера ще стане убийствена и освен със "старите кучета" всички ще трябва да се справят и с половината си набори, което ще ги демотивира тотално



имигрантите налазват навсякъде, защото е лесно да ги експлоатираш, нещо, което не можеш да правиш с нация висшисти :Д

----

донякъде ми допада идеята за 4-те предмета до десети клас и евентуалната специализация (?) в някоя област после, но е твърде радикална, защото силно ще стесни мирогледа на всички и общата им култура вече няма да е дори обща. хубаво е да се търси някакъв баланс
не виждам и разумна причина да се учи толкова математика. важно е логическите заложби на учениците да се развиват, но това трябва да се постига по избран от тях и родителите им начин. самата училищна математика не е нищо по-различно от урок по история, защото е превърната в зазубряне на теореми и стандартни типове задачи към всеки урок и пресъздаването им с други числа. но пък няма как, иначе всички се оплакват, че е много сложно
Същият отговор ти давам като на климатика - бакалавърската степен имах предвид. Хубаво че го споменахте, де, тъй като и това отдавна ме гложди - тук са 4 години по бог знае каква причина - в доста държави на запад са 3. Магистратурата тук е 2, в доста държави е 1.
Давам ти пример с комп. графика, тъй като там са ми на мен повечето познания - с бакалавър не знаеш нищо. Имаш някакви основи там, но реално не те бива в нищо. Магистратурата ти дава специализация, която е достатъчна да работиш някъде това, което си учил. Ако искаш да специализираш в някаква тясна област (да речем симулации или алгоритми за обработване на изображения) - тичаш към докторантура.
Но едно са 6 години за магистър тук и съвсем друго 4.

Разбирам ти вметката за имигрантите, но не съм напълно съгласен. Защо в Норвегия и Дания не експлоатират имигранти ? Не се заяждам, наистина не знам.

Що се отнася до средното - не, нямах предвид специализация. Физиката, Химията и Биологията спокойно биха могли да се изучат на повърхностно ниво (каквото и без това се изисква в средното училище в момента).
И сега се усещам, че съм пропуснал историята. Вместо зазубряне на дати и събития, може би ще е добра идея да се пренапишат учебниците така, че да разглеждат събитията в причинно-следствена връзка. И реално да е история на света, а не история на България 6 години поред и тук-там малко Европа, САЩ и Африка. Смешно е ...
А в горните класове защо не и да премине просто в курс по основи на гражданското право. Имам спомен, че тук-там се изучаваха Кант, Шопенхауер, Лок, Хобс етц етц но реално е безполезна и историята, и философията в училище. Зубрене. Т'ва е. Никаква мозъчна дейност не се изисква.

Причината да съм 'за' повече математика е защото смятам, че колкото по-високо е вдигната летвата, в толкова по-лесни се превръщат неща, които иначе биха те затруднили. Отделно, че колкото по-рано си запознат с материята, толкова повече време ще имаш да я научиш.
Повторението е майка на знанието не е просто народна приказка. Тъй, де - на едно мнение са невролозите в случая.
Другото е, че спортът и социализацията също помагат - затова съм и в полза на цял ден именно това в програмата.