- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Оценките в училище
Забелязвали ли сте как момичетата изкарват по-високи оценки от момчетата?
Не съм ставала свидетел на обратната ситуация. Защо е така според вас? Тези оценки имат ли реална стойност, когато материалът е назубрен, за да бъде забравен веднага след изпитването...
Образователната система успява ли да заинтригува и мотивира момчетата?
Колко от отличниците във вашия клас бяха момичета и колко момчета? Какви са вашите наблюдения?
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
absolutna nikakva stoinost nqmat nqkakvi si cifri4ki v belejnik.Poznavam takiva tipaji tip mamini sin4eta po cql den zubrqt,pi6at izkarvat si 6ticiti no trugne6 li da si govori6 s tqh absolutno nikakuv razgovor ne moga da zavurja.Otgovarqt samo s da/ne/dobre/ok
jalka kartina sa mi ob6to vzeto mislqt si 4e sa nad vsi4ko,no dokato si sedqt zatvoreni v tqh da zubrqt izturvat istinskiq jivot,koito se slu4va na ulicite.Nqkoi bi kazal che posle tiq hora shte izkarvat pari a drugite koito si propilqvat u4eni4eskite godini igraiki navunka 6te ba4kat v mcdonalds bih mu kazal i dont give a fuck...predpo4itam da jiveq 27 godini ama da sum se nasitil na jivot,otkolkoto da jiveq 80 godini i da si vtulpqvam s nqkva izkustvena usmivka 4e sam 6tastliv poneje imam pari ...peace
Моите наблюдения пък са точно обратнотоВ нашия клас има двама, които са отличаващо се интелигентни, но пък имат ниски оценки, просто щото са непукисти, не им се занимава или там някаква си тяхна причина. Има и едно друго момче, което пък не блести с техните данни, но пък прекарва доста време в учене, като дори в един определен предмет просто е бог. Неговият успех е може би най-добрия в класа, а вероятно и във випуска. Разбира се, някои предмети му вървят по-леко от други, но мисълта ми беше, че има труд и постоянство, а не просто зубрене. Има и други двама, които също са умни, но се правят на шутове и глупаци пред другите..
Картинката при момичетата е доста по-различна. Трудно бих могла да кажа, че някоя изпъква, което е жалко при отношение горе долу 1:4 момчета:момичета.. все пак едно е 3 от 6 и друго е 3 от 24.. Определено не казвам, че всички са тъпи, просто са някак си на едно ниво, няма нещо кой знае колко изпъкващо като знания.
Както и да е, отплеснах се. Темата е доста дълга и спорна, но не приемам заклеймяването "той има по-ниски оценки щото е момче". Също така бих искала да отбележа факта, че при момчетата уж пубертета и като цяло развитието настъпва по-късничко, което донякъде би могло да обясни липсата им на интерес или моментни амбиции или както искаш там го наречи.
Не разбирам конкретно към момичетата или момчетата става въпрос, също мога да дам няколко примера за момичета, които учат наизуст едва ли не, защото иначе им е трудно да се справят с оценките.
Лично аз не го одобрявам като постоянна практика, защото го намирам за не много красиво. Но пък понякога се налага - искаш високата оценка за диплома/стипендия, а не разбираш конкретния материал - ами няма как, пак е учене, пак е труд, това дали ще го запомниш след това или не, няма значение. След като са си намерили ниша и не пречат на никого - защо не? Защо пък трябва да гледаме в чинийките на другите?
Откъде накъде пък образователната система трябва да забавлява учениците, пък и момчетата специално. Да не са някакви принцове? Това, според мен, е работа на учителя, който е длъжен да поднася материала по интересен начин и да възпитава също така. Има хора и хора - разбиращи, можещи, обичащи си професията, мрънкащи, приемащи, нагли, възпитани и списъка може да продължи още.
Малко дълъг ми стана поста, но пък при така поднесени въпроси е трудно да се отговори с една дума. (:
Целта на въпросите ми не е да "защитавам" една определена група. Исках да чуя нечие чуждо мнение.
Моите наблюдения са такива, че момичетата повече се стараят, въпреки че невинаги разбират какво учат. Момчетата, от друга страна, или го научават с разбиране, или изобщо не го учат.
Такова беше положението в моя клас. Исках да разбера как е/е било при вас?
И имайте предвид, че средният ни успех - на класа - не беше нисък. През годините беше 5.50 и повече. И отличниците бяха почти 3/4 от класа...
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
да
няма
и не виждам как това е учене, ако учиш нещо различно от история на изкуствата
училището само по себе си е нещо ужасно, защото нямаш никаква специализация, а трябва да покажеш колко можеш да назубриш от всичко, игнорирайки нуждата да се занимаваш с нещо важно по-задълбочено, и доколко си натегач, така че прекалено високите резултати в общия случай показват, че си добър в двете, което не е за хвалене
Последно редактирано от dimitar., : 02-12-2015 на 17:37
Най-гадната случка, която можеше да ми се случи е, откачена комшийка от отсрещния блок, да ми преподава физика в 8 клас по заместване, а още по-лошото е, че имаше двама сина, който в по-ранна възраст ги правех на луди(все пак децата като малки са жестоки..)
Интересното беше, че аз не бях силен по физика, но при предишната си имах заслужена 4ка, а при нея винаги след моите приказки, ми показваше с пръсти "\/" знака за "пийс", но ми викаше "СДС". И така аз си редях двойките, останалите момчета имаха само 3ки, а всички момичета имаха 5-ци и 6-ци. Тотална мъжемразка, аз й казах, че скоро другата госпожа ще се върне и ако иска да ми пише, и 213812838123 2-ки, но тя няма да е фактор за срочната ми оценка. Така и стана, върна се другата, оправи ни оценките на момчетата, а момичетата минаха с 5-ци и 6-ци...........
И така след 8-ми клас, вече съм в проф. гимназия, учебник вече не се отваряше, карах го само на каквото запомня в час и то ако слушам....
Дойде края на 12 клас, вече всички се усетиха, че ще им трябват оценките.... През тези години аз карах само на знанията си от самото училище, нямах учебници, вкъщи не четях нищо по-различно от програмата за кабелната, признавам си една книга през живота си не съм прочел. Усещах завистта в очите на някои момичета, които полагаха усилия, четяха и учеха уроците си, но аз имах по-високи оценки. Когато наближи финалната права, някои от тези учащи момичета, започнаха да се молят едва ли не, да им пишат 6-ци, тъй като ще им трябват за дипломата. Няма да забравя думите на учителката ми по география, която толкова години ми търпеше държанието(но никога не съм и накърнявал достойнството), когато една от тях беше доста нахална за тая 6-ца, тя просто й каза "Ако на теб пиша 6-ца, на ХХХХХХХХХ(на мен) трябва да пиша 7-ца." По история бях много силен, помня дати всичко и до днес, само аз от класа имах 6-ца, пак проблем от половината момичета, аз разбира се си мълчах. Чашата им преля от завист, когато на изпращането ни в училище директорката ме награди със званието" Спортист на випуска", имаше и други награди за мозъците, който прославяха училището ни по олимпиади, аз го прославях в 3 спорта.
Няма да си кривя душата, покрай спорта имах привилегии, които доста други ученици нямаха. Затова преди дипломирането държахме матури, а аз исках да видя дали наистина бях прекалено богопомазан. На 2-те матури изкарах малко над 4.Х, само и единствено със собствените си знания. Втората матура ми беше география, изкарах 4.х, а тези които най-много имаха желание за 6-ци изкараха едвам 3ки, а една даже нямаше и 3ка. За протокола по български имам 4ка в дипломата, толкова имам и на матурата.
Никога не съм влизал в спорове с завиждащите момичета, тъй като нямаше и смисъл, а покрай спорта имах доста голямо самочувствие, защото бях желан от доста момичета, и просто не ми пукаше за тези 5 завистливи момичета, които си завиждаха и по между си......
Това е моят личен опит, не съм завиждал никога на някой за оценки, тъй като не съм отварял учебник, колкото съм заслужил толкова.
Извинявам се за пунктуационните грешки, но го нахвърлях набързо.
Последно редактирано от VinDiesel : 02-12-2015 на 18:13
^
Кефиш ме, човече!
![]()
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
Няма сарказъм. Сериозна съм.
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
Според мен не зависи чак толкова от пола, а от амбициите. Аз например съм момиче, но имам доста ниски оценки в резултат на липса на амбиция и интерес. Познавам момчета, които са пълни отличници, по обратната причина.
В моя клас има повече момчета отличници от колкото момичета.
Според мен оценките не доказват колко си умен.Не мисля че са важни оценките в даскало,важно е колко си,с акъла си за живота.Нашите момичета,не стига,че изкарват не-толкова добри оценки...пият,пушат и си мислят че целият им живот ще си мине така.Да ама не,нали мама и тате вършат работата в къщи,а те кифлите какво разбират от "домакинска работа".
Не ме интересува за в даскалото,искам да ги видя как ще се оправят в живота.
![]()
До човек си е. То си личи, когато човек (без значение от пола) е природно интелигентен и кога е куха лейка. По принцип оценките не определят колко си умен и знаещ, ама пък са ти нужни за да си продължиш образованието след гимназията. Другото което е, че идеята в училище според мен не е, както някой по-нагоре е писал, да те накарат по всичко да зубриш и да си вундеркинд едва ли не, по-скоро целта е някаква минимална обща култура и евентуално събуждане на интерес към даден предмет/наука.
минимална?
каква е ползата от научения материал, след като на практика ще забравиш огромен процент от него до месец-два
идеята е да демонстрираме, че можем да учим и прилагаме на стандартизирани тестове непотребни неща без да изискваме разумен отговор "защо" ли? при положение че в първите 18-19 години от живота на човек това се налага като златен стандарт, не е за чудене, че повечето хора са бачкатори
задачата на училището е да накара учениците да мислят и да ги научи как да учат, а това може да стане, като се заложат много часове по математико-логически дисциплини (най-добре информатика, защото математиката обикновено се обръща в зазубряне на стандартизирани задачи) и по философия, етика и право и т.н., за да се развива критическото мислене във всички посоки
и при встъпване в гимназия всеки ученик да трябва да избира 2-3 "разказвателни" предмета - 1 природна и 1 обществена наука, които да изучава по-задълбочено и да има право да ги смени по някое време на обучението си
така ще се отворят достатъчно часове за нормално изучаване и на втория чужд език
ние бяхме една идея малко повече от момченцата и така като се замисля, няма един, който да е бил отличник. 5 години си правиха ташака. като цяло доста несериозна работа. разбирам, няма мотивация, но пък защо е толкова масово? и после влизат с по-ниски балове в по-добрите специалности като право или медицина, примерно.
Ами минимална, да. Защото грубо казано всеки знае колко е 8 по 7, както и къде се намира Велико Търново, например. Не може без тези основни неща. А че трябва да има избираеми предмети, които да се учат по-задълбочено съм съгласна.
Аа и това дето влизат момчетата с по-ниски балове и в гимназиите, и в университетите винаги е било пълна простотия за мен и никак не е честно хора, положили повече усилия от други да увисват само защото са момичета.
Така е защото образователната система оценява усилия вместо знания. Момичетата като цяло са по-прилежни и старателни от момчетата, аз не помня за 5години в гимназията да съм написал и една домашна, докато имаше няколко пълни отличнички, които си учиха уроците буквално наизуст, като ги изпитваха се чупехме от смях защото отваряхме учебника и ги гледахме как спазват дори запетайките.
Ние сме с една госпожа по Български език и всяка година момичетата получават по-високи оценки. Не ,че аз и се мазня или нещо такова напротив вобще не си правя труда да се доказвам пред нея защото голям шанс да мръдна повече от 4 при нея няма . Дори и момчетата които се стараят при нея пак получават 4ки ,а учат по 2-3 часа на ден и са изрядни от -до ама ето пак ...А момичетата повечето не знаят нищо и за срока всички имаха 5-6 ,а нито една не си беше мръднала пръста да научи или да напише нещо . Изумен съм как в началото обясняват ,че всички сме равни и така на татък и после хоп изведнъж момичетата са по-специални . Да в нашия клас сме предимно момчета 18 момчета и 6 момичета ама това оправдание ли е да ни пише 4ки ,а на тях 5-6 .Примирил съм се с нея бях 3 години и ще съм още 4 ама това винаги го е правила . И едвали ще се промени + ,че има сигорно още доста такива учители и ще има за напред ама какво може да направим ние ?
Да, при нас повечето отличници действаха по този начин - зубрене до припадък. Смешно беше, защото по история, например, не можеха да разкажат едно събитие със свои думи.
А по физика няма да разправям какво ставаше...
Общата култура никак не е минимална, да вметна. И е истина, че се оценяват усилията, а не знанията. Тези "усилия" ми отнемаха от времето да се готвя за олимпиади и състезания, които реално имат по-висока стойност от изпитванията в училище.
Последно редактирано от dreamwalker : 02-13-2015 на 12:06
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
добре, да кажем в училище момченцата са демотивирани от средата и дрън-дрън, но защо тогава на кандидат-студентски изпити изкарват по-ниски оценки и съответно имат по-ниски балове? нали.., тук се предполага, че ще учат нещо, което им харесва и бла-бла?
Знаеш ли какво е съотношението момичета момчета, завършили висше образование?
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
http://www.nccedi.government.bg/uplo..._disbalans.pdf
и?
пак повече женски
Жените са по-прилежни, мисля, че го установихме вече.
Историята ми беше любимия предмет и много се изкефих като ни сложиха една млада и пекана историчка за преподавател.
Часовете при нея ми бяха душевен оргазъм, щото тя и изпитваше и водеше урока като беседа, докато при другите учители изпитването протичаше по следния начин:
-Говори за Второ Българско царство
-Второ Българско царство .... *поемане на въздух* ... и се почва мот а мо от учебника,
младата даскалка задаваше въпроси и накъсваше материала.
аре, аре, оправдания. като не искаш/не можеш да зубкаш, учиш по стандартния начин. сигурна съм /имам опит с местения в различни училища/, че нито един/на даскал/ка няма да ти пише 5-ца примерно, ако разкажеш/напишеш урока със свои думи, достатъчно обемно и правилно.
That's what I'm talking about.
Историята е от любимите ми предмети и нямаш представа колко се дразнех на всичкото това безсмислено папагалстване. Дразнеше ме и госпожата, защото не възразяваше... виждаше, че нямат реални знания, но не възразяваше.
Ива, става дума за това какво си разбрал, а не какво си запомнил. Ако някои хора искат да изкарват оценки по този начин, нямам нищо против. Мнозинството го прави така. Очевидно си от мнозинството. Ама защо трябва и малкото, които искат да мислят, да страдат заради този утвърдил се стандарт...
Последно редактирано от dreamwalker : 02-13-2015 на 12:52
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.