
Първоначално написано от
DoctorSatan666
ОК, Бог вижда добрите ти намерения, дори и да сбъркаш в избора си, си опростен, но защо изобщо би те оставил да сбъркаш на първо място? И тук под бъркане нямам предвид да имаш правилен и неправилен избор, а че изобщо нямаш никакъв способ за да прецениш кое е правилно и неправилно. Добре, значи живееш в свят който е несправедлив приживе - убийства, смърт, катаклизми и пр. Представя ти се избор, въпреки всичко това, да постъпиш правилно или неправилно - ок, не сме роботи и имаме свободна воля. Дотук добре, но като добавиш и факта че не само постъпките ти може да са грешни, но и преценката ти за това кое е грешно(в случая с лъжата), това е едно огромно противоречие. Ако има Бог, но той не прави нищо за злините по света, това може да се игнорира. Ако е заложил в човека да бъде само отражение на него самия, но все пак несъвършен в изборите си, това също може да се игнорира с определени уговорки. Но да лиши човека от знанието кое е грешно и правилно по отношение на лъжата, а да го направи пределно ясно за всичко останало в Светото писание - това може да е дело само на крайно некомпетентен Бог. Все едно да аз да съм бог и да ти кажа - не кради, обаче да пропусна да ти кажа че може да крадеш при определени ситуации, защото не причиняваш зло никому(примерно). Или да ти кажа не убивай, но да забравя да ти кажа че убиването на неверници не се счита за грях. Всички тия неща са пределно ясни в Библията, защо? Ами защото са предлено ясни за повечето хора, без значение дали са вярващи или не. Само за лъжата няма нищичко, освен че е грешна като цяло, което също е ясно за повечето хора. Странно че едно същество от висш порядък, което знае всичко, ще даде предписания за всичко, така че всеки с глава на раменете си и добро намерение, да ги спазва без никакъв проблем и съмнение в правилността им, но щом стигнем до лъжата - нищо конкретно, освен това което всеки нормален човек може да прецени. Ако Бог знаеше всичко и е дал тези закони за да се спазват, нямаше ли да бъде малко по подробен, що се отнася неясен въпрос като този за лъжата? Ами ако е грешна като цяло и няма никакъв случай, в който една лъжа да е за предпочитане пред друга, или пред друг грях, тогава не би следвало да имаш проблем да избереш убийството на 1000-та души пред това да излъжеш дори и за най-безобидното нещо. На кой етап от всичко това ще видите че тия свещени предписания и закони са продукт на някой мъдър човек, прозрял за първи път общото в нормалното поведение на хората и го е извел като морален закон, а не обратното - че тоя закон първо е бил даден от някакъв си некомпетентен и недообмислящ правилата си Бог, и едва след това хората били станали морални или неморални.