
Първоначално написано от
crazygirl13
РЕЗЮМЕ
Бизнеспланът предвижда създаване на предприятие в град Айтос за бутилиране на изворна минерална трапезна вода.
Идеята възниква на база наличието на подходящи ресурси непокрити международни пазари.Целта на този проект е да се оцени икономическата ефективност от създаването на фирма в настоящите условия на чуждестранните пазари.
За пласмента ще използваме посредник,с който ще се сключи договор за изкупуване на продукцията от мястото на производството.
Финансирането ще се извършва от кредит и собствен капитал.
Цените на фирмата могат да се обобщят като:
Краткосрочни и средносрочни:
утвърждаване на името на фирмата;
създаване на добър имидж;
достигане на добра печалба;
сключване на договори с нови вериги от магазини;
Дългосрочни:
разширяване на пазарния дял в чужбина;
излизане на нови чуждестранни пазари;
Фирмата разполага със собствена отоплителна инсталация и със собствено офис оборудване.Инвестиционнит разходи се свеждат до разходи за следните машини:Пълначно - затварачен блок,етикирмашина,палетиза тор,натоварващи машини,разтоварваща машина, мотокар и за проучвателно - сондажни дейности и захранващи дейности.
Фирмата ще се регистрира като “ЕЛМА Трейд” ООД със съдружници: Елени Устабасиду,Лилия Кръстева,Марин Тодоров и Ася Ромилова с дялово участие съответно 43%,19%,19%,19%.Земята и постройката са собственост на община Айтос ,от която ще ги наемем.На база взетия кредит и собствени средства ще бъдат закупени машини на стойност 505 160 000лв.Необходимият персонал ще бъде набран от ръководството в зависимост от необходимата класификация.Персоналът ще се състои от 25 чоека.
Цялата ни продукция е предвидено да се насочи за износ за Холандиа.Сегментът,който ще обслужваме е масовият потрбител.
ДЕЙНОС
Фирмата “ЕЛМА Трейд” ООД е съдадена като дружество с ограничена отговорност със сътрудници Елени Устабасидо,Лилиа Кръстева,Марин Тодоров и Ася Ромилова,с основна дейност бутилиране на трапезна минерална водаРегистрирана е при окръжен съд град Сливен по решение #898 от 3 февруари 1999год. Под номер 1147/99
Местоположението на фирмата в гр. Айтос благоприятсва производството с оглед близостта на водоизточника. Фирмата ще произвежда бутилирана вода в следните разфасовки иколичества:
0,5л.-1 000 000 бр.
1,5л.-5 500 000 бр.
2,0л.-1 500 000 бр.
Продуктите ни няма да отстъпват по качество на тези на конкурентите ни,тъй като оборудването ни ще бъде съобразено със световните стандарти и изисквания за питейна вода:
-стриктно спазване на технологичните изисквания;
-прилагане на модерна хигиенна програма;
-използване на качествен амбалаж;
-високо качество на водата;
-различни разфасовки съобразени с предпочитанията и удобството на клиентите;
-пригодност не само за консумация , но иза др. домакински нужди;
Като начало фирмата ще насочи своя износ за Холандия.Предимство е , че ще имаме вече сключен договор за доставка на 8 000 000 бутилки през първата година.За производството натова количество щв са необходими 11часа непрекъсната работа с персонал 25 човека.Оттук следва и друго основно предимство,а именно ниските разходи за труд и работна сила.
Важен ключов фактор е и близостта на водоизточника.За да осигурим минимални разходи и удобство, предварително бяха извършени специализирани сондажнопроучвателни дейности.Не е за пренебрегване и факта ,че в случая няма допълнително стабилизиране на водата , тъй като при дълбочина 100м. това не е необходимо.
Трябва да посочим че като гарант на искания от нас заем в размер на DM 700 000 се явява гръцката фирма USTABASIDU Inc. TESSALONIKI.
Прнципни трудности при такива дейности биха представлява намирането на клиенти,конкурентната борба исигурността на водоизточника.Но от горепосочените фактори при нас тези опасности са сведени до минимум.
ОПИСАНИЕ НА ПАЗАРА
Особеност на бранша, в който ще работим е , че дори няколко фирми да имат еднакъв предмет на дейност,те не се явяват преки конкуренти.В България има около 10 такива фирми,но без изявен лидер ,тъй като въпросното въпросното производство е насочено предимно за износ,а всяка от тях е ориентирана към различни страни,където те не се конкурират взаимно.
Фирмата ще насочи своя износ като начало за Холандия.По последни статистически данни странате е с население 15 млн. души и е една от най-гъсто населените страни в Европа.В много райони водата не отговаря на изискванията за консумация,от което следва и високо търсене на бутилирана вода. Сегментът ,към който ще насочим продукцията си е масовият потребител. По принцип широкия потребител пазарува от големите вериги супермаркети. Фирмата която ще изкупува продукцията ни ще доставя на веригите Albertein и Dirk van den Broek. Albertein е най-голямата верига супермаркети в Холандия,а Dirk van den Broek е известна с най-ниските цени на продаваните в магазините стоки. По този начин се улеснява остъпа до потенциалните клиенти.
При навлизане на пазара ще се осъществи промоция на продуктите ни от посредника с предоставени от нас рекламни материали.
Пазарът ,на който навлизаме е представен от десеттина фирми,предлагащи бутилира вода - предимно вносители и 1-2 местни производители. Пазарният ,на който разчитаме като начало не е голям,но е достатъчен да спомогне осъществяване целите на нашата фирма.
Смятаме, че успешно ще можем да се вместим на холандския пазар поради няколко причини - добрите международни отношения межжду Белгия и Холандия , осигурените вече връзки за посочения регион и не на последно място конкурентноспособността на нашата продукция,основаваща се на екологичния произход на водата.
Не съществува опасност от съществена промяна на позициите на участниците в този пазар,тъй като производствените и транспортни разходи на конкурентите са близки , а разнооббразният химичен състав на водата от различните райони предопределя приблизително еднакво предпочитание на потребителя към различните марки.
MAРКЕТИНГ
Като се тенденцията нанарастване на потребление на минерална вода и осигуреността с ресурси ,можем да стигнем до извода,че продуктите ни ще останат за дълъг период в етап на зрелост.
Имайки предвид,че продукцията ни ще е насочена към износ,то планирането в търговската мрейа е необходимо да стане чрез посредник,който ще доставя стоките ни до веригите супермаркети. За целта прилагаме сратегия за навлизане на чужди пазари с по ниски цени спрямо тези на чуждите конкуренти.От друга страна предоставяме високо качество съобразено със световните стандарти.
Ценообразуване: Прилагаме разходнокалкулативен метод на ценообразуване на всяка от трите разфасовки по формулата
Продажна цена = Разходи+%Печалба
Предвиден обем производство
Процентът печалба е както следва
-за 0,5л - 2% печалба
-за 1,5л - 3% печалба