Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
РЕЗЮМЕ

Бизнеспланът предвижда създаване на предприятие в град Айтос за бутилиране на изворна минерална трапезна вода.
Идеята възниква на база наличието на подходящи ресурси непокрити международни пазари.Целта на този проект е да се оцени икономическата ефективност от създаването на фирма в настоящите условия на чуждестранните пазари.
За пласмента ще използваме посредник,с който ще се сключи договор за изкупуване на продукцията от мястото на производството.
Финансирането ще се извършва от кредит и собствен капитал.
Цените на фирмата могат да се обобщят като:
Краткосрочни и средносрочни:
утвърждаване на името на фирмата;
създаване на добър имидж;
достигане на добра печалба;
сключване на договори с нови вериги от магазини;
Дългосрочни:
разширяване на пазарния дял в чужбина;
излизане на нови чуждестранни пазари;
Фирмата разполага със собствена отоплителна инсталация и със собствено офис оборудване.Инвестиционнит разходи се свеждат до разходи за следните машини:Пълначно - затварачен блок,етикирмашина,палетиза тор,натоварващи машини,разтоварваща машина, мотокар и за проучвателно - сондажни дейности и захранващи дейности.
Фирмата ще се регистрира като “ЕЛМА Трейд” ООД със съдружници: Елени Устабасиду,Лилия Кръстева,Марин Тодоров и Ася Ромилова с дялово участие съответно 43%,19%,19%,19%.Земята и постройката са собственост на община Айтос ,от която ще ги наемем.На база взетия кредит и собствени средства ще бъдат закупени машини на стойност 505 160 000лв.Необходимият персонал ще бъде набран от ръководството в зависимост от необходимата класификация.Персоналът ще се състои от 25 чоека.
Цялата ни продукция е предвидено да се насочи за износ за Холандиа.Сегментът,който ще обслужваме е масовият потрбител.



ДЕЙНОС
Фирмата “ЕЛМА Трейд” ООД е съдадена като дружество с ограничена отговорност със сътрудници Елени Устабасидо,Лилиа Кръстева,Марин Тодоров и Ася Ромилова,с основна дейност бутилиране на трапезна минерална водаРегистрирана е при окръжен съд град Сливен по решение #898 от 3 февруари 1999год. Под номер 1147/99
Местоположението на фирмата в гр. Айтос благоприятсва производството с оглед близостта на водоизточника. Фирмата ще произвежда бутилирана вода в следните разфасовки иколичества:
0,5л.-1 000 000 бр.
1,5л.-5 500 000 бр.
2,0л.-1 500 000 бр.
Продуктите ни няма да отстъпват по качество на тези на конкурентите ни,тъй като оборудването ни ще бъде съобразено със световните стандарти и изисквания за питейна вода:
-стриктно спазване на технологичните изисквания;
-прилагане на модерна хигиенна програма;
-използване на качествен амбалаж;
-високо качество на водата;
-различни разфасовки съобразени с предпочитанията и удобството на клиентите;
-пригодност не само за консумация , но иза др. домакински нужди;
Като начало фирмата ще насочи своя износ за Холандия.Предимство е , че ще имаме вече сключен договор за доставка на 8 000 000 бутилки през първата година.За производството натова количество щв са необходими 11часа непрекъсната работа с персонал 25 човека.Оттук следва и друго основно предимство,а именно ниските разходи за труд и работна сила.
Важен ключов фактор е и близостта на водоизточника.За да осигурим минимални разходи и удобство, предварително бяха извършени специализирани сондажнопроучвателни дейности.Не е за пренебрегване и факта ,че в случая няма допълнително стабилизиране на водата , тъй като при дълбочина 100м. това не е необходимо.
Трябва да посочим че като гарант на искания от нас заем в размер на DM 700 000 се явява гръцката фирма USTABASIDU Inc. TESSALONIKI.
Прнципни трудности при такива дейности биха представлява намирането на клиенти,конкурентната борба исигурността на водоизточника.Но от горепосочените фактори при нас тези опасности са сведени до минимум.

ОПИСАНИЕ НА ПАЗАРА

Особеност на бранша, в който ще работим е , че дори няколко фирми да имат еднакъв предмет на дейност,те не се явяват преки конкуренти.В България има около 10 такива фирми,но без изявен лидер ,тъй като въпросното въпросното производство е насочено предимно за износ,а всяка от тях е ориентирана към различни страни,където те не се конкурират взаимно.
Фирмата ще насочи своя износ като начало за Холандия.По последни статистически данни странате е с население 15 млн. души и е една от най-гъсто населените страни в Европа.В много райони водата не отговаря на изискванията за консумация,от което следва и високо търсене на бутилирана вода. Сегментът ,към който ще насочим продукцията си е масовият потребител. По принцип широкия потребител пазарува от големите вериги супермаркети. Фирмата която ще изкупува продукцията ни ще доставя на веригите Albertein и Dirk van den Broek. Albertein е най-голямата верига супермаркети в Холандия,а Dirk van den Broek е известна с най-ниските цени на продаваните в магазините стоки. По този начин се улеснява остъпа до потенциалните клиенти.
При навлизане на пазара ще се осъществи промоция на продуктите ни от посредника с предоставени от нас рекламни материали.
Пазарът ,на който навлизаме е представен от десеттина фирми,предлагащи бутилира вода - предимно вносители и 1-2 местни производители. Пазарният ,на който разчитаме като начало не е голям,но е достатъчен да спомогне осъществяване целите на нашата фирма.
Смятаме, че успешно ще можем да се вместим на холандския пазар поради няколко причини - добрите международни отношения межжду Белгия и Холандия , осигурените вече връзки за посочения регион и не на последно място конкурентноспособността на нашата продукция,основаваща се на екологичния произход на водата.
Не съществува опасност от съществена промяна на позициите на участниците в този пазар,тъй като производствените и транспортни разходи на конкурентите са близки , а разнооббразният химичен състав на водата от различните райони предопределя приблизително еднакво предпочитание на потребителя към различните марки.

MAРКЕТИНГ

Като се тенденцията нанарастване на потребление на минерална вода и осигуреността с ресурси ,можем да стигнем до извода,че продуктите ни ще останат за дълъг период в етап на зрелост.
Имайки предвид,че продукцията ни ще е насочена към износ,то планирането в търговската мрейа е необходимо да стане чрез посредник,който ще доставя стоките ни до веригите супермаркети. За целта прилагаме сратегия за навлизане на чужди пазари с по ниски цени спрямо тези на чуждите конкуренти.От друга страна предоставяме високо качество съобразено със световните стандарти.
Ценообразуване: Прилагаме разходнокалкулативен метод на ценообразуване на всяка от трите разфасовки по формулата

Продажна цена = Разходи+%Печалба
Предвиден обем производство

Процентът печалба е както следва
-за 0,5л - 2% печалба
-за 1,5л - 3% печалба
-за 2,0л - 5,3% печалба

Продажни цени за различни разфасофки

-за 0,5л Ц= 338 305 000+0,02 . 338 305 000 =345 лв/бут
1 000 000

-за 1,5л Ц= 2 135 677 500+0,03 . 2 135 677 500 = 400 лв/бут
5 500 000

-за 2,0л Ц= 612 457 500+0,053 . 612 457 500 = 430 лв/бут
1 500 000

Трендът за продажбите по месеци за първата година може да се види в следната таблица.

Мес/бут. Ян. Фев Март Април Май Юни Юли Авг Сеп Окт Но Дек Общо
хил хил хил хил хил хил хил хил хил хил хил хил млн.
0,5л. 50 62,5 87,5 87,5 110 165 165 110 62,5 50 50 1
1,5л. 275 343,75 481,25 481,25 605 907,5 907,5 605 343,75 275 275 5,5
2,0л. 75 93,75 131,25 131,25 165 247,5 247,5 165 93,75 75 75 1,5
Общо 400 500 700 700 880 1,320 1,320 880 500 400 400 8


Както се вижда от посочените данни количеството продажби е съобразео с характера
на стоката като сезонна.От февруари продажбите постепенно нарастват като през най-горещите месеци юли и август достигат своя пик и намаляват през ноември и декември до същото количество ,с което сме стартирали през февруари.




Промоция и рекламни материали

За представяне и запознаване на клиентите с нашите продукти сме предвидили осигуряване на рекламни материали за всеки магазин,където се пласира продукцията ни. Фирмата влезе в контакт с рекламна агенция която се нае да изработи според нашите изисквания плакатите. Те ще бъдат с подходящ дизайн с размер 150/120 см , изработени от луксозна хартия. Имайки предвид големината и атрактивния дизайн те ще привличат вниманието на клиентите както на входа на магазина така и пред самия рафт , където е от особенна важност нашите придукти да се различават от други подобни .

ПРОИЗВОДСТВО И ТЕХНОЛОГИИ

А. Разполагаме с наета от общинат сграда,която ще бъде използвана за производствено помещение.
Б.Необходимооборудване:
-пълначно затварачен блок - 1бр.:
-стикермашина - 1бр.;
-палетизатор - 1бр.;
-натоварваща машина - 1бр.;
-разтоварваща машина - 1бр.;
-мотокар - 1бр.;
-сонда - 1бр.;
-тръби - 100бр.;
-помпа -1бр.;
-отоплителна инсталация - 1бр.;
В. Необходими материали и суровини:
-амбалаж(бутилки и капачки);
-етикети;
-лепило;
-опаковъчни материали;
-резервни части;
По направените от нас проучвания достигнахме до извода,че най-подходящи доставчици за оборудването са МЗ “Червено знаме” - Стара Загора и “Хранинвест-хранмашкомплекс” - Стара Загора. Заоборудването са необходими 505 160 000лв , за които фирмата ни кандидатства за кредит от инвестиционния фонд или от друга кредитна институция.