- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Интересува ли ви какви оценки имате или за вас е важно знанието.
Силно се съмнявам, че на раздел световна история моите не чак толкова скромни знания по японска митология ще ми докарат тройка, примерно.
Имах един образ по история, който очевидно си имаше нещо към мен. Та тази същата ме разхождаше по целия материал като ме изпитваше всеки път. Втори срок ме е връщала буквално на първия урок. И въпреки че имам доста солидни знания по история, тя все пак намери един въпрос, който не знаех и отсече, че щом не знам това, значи нищо не съм знаела и ми написа 3. А на устен пишеше петици и шестици за щяло и нещяло, дори и на такива, които не знаеха какво учим изобщо. Има ги и такива, ама не са чак толкова често срещани.
[color=#B22222][size=3][b]
Savoure l’harmonie du ciel,
Vois que tout est essentiel,
Et comprends que, toi aussi, tu en
Ах, как обичам разни, дето сядат преди контролни да зубрят, за да покажат, че са "повече от другите", а след седмица не знаят и за 3...
Знанието е по-важно, разбира се, само че не мисля, че това знание, което получаваме в училище, има някаква стойност...
От оценките ме интересуват единствено годишните, които влизат в дипломата, защото ми трябват, за да вляза, където искам. Много се дразня, когато някой е изкарал по-висока оценка от мен на някое контролно и се започнат великите коментари от сорта на: "Въй, имам повече от теб! НЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ!" Направо ми иде да им забия един шамар...
Разбирането не ми е проблем, но като опре до фактология... Слушам в час и се опитвам да запомня всичко, защото ми е интересно, но има предмети, по които колкото и да се опитвам, не мога да запомня нещата. Например история и география. Историята ми е интересна, но не мога да помня нито години, нито имена. Знам какво се е случило, но подробностите ги зубря за контролното и после ги забравям. Помня само най-основните неща. По география пък без карта съм за никъде.
Не бе, не ме разбирай погрешно - изцяло съм про-образованието, просто смятам, че нашата система на обучение не струва. Няма концентрация върху няколко отделни предмета, води се, че учиш всичко, съответно те бива и знаеш по всичко, ама на практика съвсем не е така. Липсва задълбоченото изучаване на каквото и да е, не знам защо са решили, че принципа - по малко от всичко води до нещо качествено.
Искаш да кажеш, че трябва да започнат да задълбават, да речем, в биология, нищо че някои учат, примерно, технически специалности? В основното трябва да учиш от всичко по малко, после си избираш гимназия, в която основно се изучава това, което искаш. Не че системата ни цъфти и вързва, ама не е толкова черна, колкото я изкарвате.
Имам само петици от както съм в 11 клас а днес изкарах 6 по Автоматизация.
За мен знанията са над оценките по важност. Не искам само 6ци, искам да са с покритие. Като всеки нормален човек, който полага някакви усилия, естествено, че се дразня на преписвачи. Но, честно казано, досега класическия зубър не съм го срещала :/
Хах странно че не съм отпаднала/изгонена от университета все още :/ Виждала съм как много интелигентни ученици не са били дооценявани от учителите само защото те си имат своите "любимци" които са "перфектни" и над всички останали :/ Не мисля, че оценките точно ще определят какво ще работя цял живот :l П.С. ако те бърка не съм имала лоши оценки не мисля че и е от такова огромно значение.
Идва момент когато ще разберете, че оценките и дипломите са само мастило върху хартия, ако зад тях няма никакво покрития са полезни, колкото и тоалетната хартия. Оценките обаче са полезни до там до където представят знанието на човека които ги получава.
Под университет имам предвид истински университет. Не от тези в България където с 1 бутилка се стига далече... И докато в България някои хора може да не гледат оценките защото всички знаеме, че разликата между 3 и 6 е 1 бутилка то по света се гледат. Особено като започнеш да кандидатстваш по по-големи компании като Microsoft, Goldman Sachs или BP. И да, докато в България оценките може да не определят дали ще си продавачка в Била или секретарка в общината по света определено определят. Оценките не само показват твойте знания ами твоята работна етика(ако такова нещо има на БГ) както и колко бързо ти сече мозъка. Като цяло хората с високия успех сме тези които си разбираме от работата докато тези с ниския успех са тези които си нямат и на представа от нещата. И най-много мразя хората дето ти се оправдават защо нямат висока оценка като например "Ми аз учих само 2 часа" или "Мене не ми дреме".
Мога да ти гарантирам, че тези дето наричаш "глупави" много скоро ще им се мазниш защото те ще са на по-високо ниво на работното място от тебе и ти ще зависиш от тях.
Колко е хубаво да си дете... Глупаво и наивно без грижи и ангажименти...
ПС: Винаги има изключения. Моля тези с оправданията да не ми скачат...
Не, искам да кажа, че тези, които искат да учат технически спец., следва да учат математика примерно, а тези с медицина - биология. Повечето гимназии, ако и профилирани, не предлагат адекватно задълбочено обучение само по няколко предмета. Не можеш да ме убедиш, че в 12. клас, когато съм решила какво ще кандидатствам и знам какво ми върви, имам каквато и да е нужда да знам как се решава построителна задача по стереометрия, с която въобще, ама въобще не смятам да се занимавам.
И аз не ги подкрепям тея дето уж са учили ама всъщност не само за да се измъкнат. Или си учил или не точка.Лошо, че не уча в България и не мога да преценя колко зле за университетите тук. Не мисля, че ще се мазня на някой, преценката си ми е достатъчно добра и не бих искала да падна на такова ниско ниво. Както и да е всеки си има мнение и право да го изразява. Интересна темичка като цяло
![]()
Последно редактирано от gugenceto2 : 10-26-2013 на 18:47
Напълно съм съгласна.
Иначе зависи - има предмети, които са ми интересни, разбирам ги и смятам евентуално да се занимавам с някои от тях, по тях освен за оценка се старая и за знания. Но честно казано има и 2/3, по които се стремя повече към самата оценка, от колкото към знанията, но това са предмети, които са ми безинтересни и не смятам, че ще продължа да се занимавам с тях по собствено желание. Иначе хора, знаещи си приоритетите няма как да не ги вълнуват оценките, при положение, че знаят, че от това им зависи бъдещето, а именно дали ще ги приемат там, където искат.
За мен са важни оценките, защото почти всичко ти зависи от тях - диплома, стипендия, мнение на учителите и т.н. Щом имам хубави оценки, следователно съм учила. А и при близо двадесет предмета, половината, от които се учат в университет, и Айнщайн да съм, пак няма да помня всичко.
интересуват ме оценките, но в никакъв случай не се бутам към 6.00, просто сядам уча и се надявам на висока оценка, без после да се тръшкам на по-ниска от 6ца...просто много от нещата които учим не ме интересуват, никога няма да ми потрябват и не се стремя да ги помняважна е дипломата и знанието по отделни предмети
![]()
И аз си признавам с чиста съвест /и на учителите съм го казвал/, че по някои предмети - физика, география, история, уча само за оценка. Не съм бележкар, но като завърша и дипломата ми е под 5,50 нито един чуждестранен университет няма да ми разгледа кандидатурата с диплома под 5,50 дори и да имам максимален брой точки на всички изпити. Това е единствената причина![]()
хахахахахахха.... Да, някой университет от типа на бургаски свободен може да иска и 4,50, но аз щом ще уча в чужбина, няма да е в някой забравен от господа университет, така че на мен ми трябва над 5,50...пък който иска да си ходи във ВУЗ-ове, които изискват 4,50 като не може да изкара повече