- Форум
- По малко от всичко
- Пълнолетник
- Шофьорски курсове
Някой карал ли си е шоф. изпит в Перник?И дори да не е, някой запознат с маршрута там? По-лесно ли ще е от колкото в София?
![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
мф!Днес карах (до) там и всичко беше ок, друг е въпроса, че точно днес е и празника им на града и беше full ноо карай..
![]()
Моя инструктор каза, че там ще ми е изпита, ама на мен ми се струва, че в София ще е по-лесно (само трамваите ме притесняват де :Д)
и бтв изпитващия пита ли някви теоритични въпроси на изпита по кормуване?![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Къв празник, убийството на някой ?
С трамваите е лесно, прескачаш релсите и няма да те хване ток.
Изпитващия може да е жена, може и да е мъж, което е по-добре за теб. Усмихваш му се и говориш за себе си
Хахаха, така аз си взех шофьорския само дето съм мъж и инструктура беше мъж...ама както и да е.
Междудругото тоя дето дето бях аз изпатка 5 от 7те дето бяхме за някви дреболии.
мноЛ баири има, бе..И кръгови и някви тесни улички..
И пътната маркировка я се вижда, я - не..
О! И задължително ли ще ме карат да паркирам на задна У нЕкой Кауфланд/Била?![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Има три варианта
1. Можеш да караш и си вземаш изпита
2. Не можеш да караш и не го вземаш
3. Не може да караш, но го вземаш незнайно как
И да трябва да може да паркираш и обикновено карат да се паркира, но зависи на какъв ще попаднеш. Не питат теория тъй като за да отидеш на кормуване трябва да си взела листовките. Единственото което прави е да ти казва на къде да караш и да гледа какви грешки правиш. Ако влезеш в забранена улица, което може да те накара да направиш и често правят, ако не спреш на стоп, минеш на червено, отнемеш предимство и създадеш предпоставка за ПТП ще те скъсат. Успех. От Перник ли си, че там ще караш изпита ? Няма никаква логика за мен, ако си от София да ходиш в Перник.
Да предположим, че ще се науча да карам..![]()
И не съм от Перник, но инструктора ми провежда там и теорията и практиката. По негови думи движението било по-малко, не знам си какво, по-лесно било, бла бла..
Яд ме е, че все забравям за предавките като намалявам и почти спирам и са паднали вече оборотите мх..![]()
П.П. Днес си взех листовките с 1 грешка!:33333333333 <333333333
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Ами отстрани проблемите, намери с кой да караш и извън часовете. Отидете на някой полигон/паркинг и упражнявай маневри, паркиране, потегляне, сваляне на предавки и т.н. може да си вземете някакви колчета с които да маркирате място за паркиране. Гледай да изкорениш навика да гледаш в лоста докато превключваш, защото ако не се стремиш може да ти остане. Същото се отнася за всички вредни навици които придобиват младите шофьори поради малко опит и често се учат да карат грешно тъй като няма кой да им дава напътствия особено след като вземат книжка. За целта е хубаво след като я вземеш да караш с придружител, по възможност някой с повечко опит поне 100-150хил. Ако намериш и някой с още повече по добре. Под опит имам в предвид изминати километри в различни точки на България при различни климатични условия и разбира се опит в зад граничното каране, защото има много хора с книжки от преди 10-15г които се качват на кола веднъж в месеца или в годината.
Имам си аз човек с мега много опит, ама къде? Къде е това място, на което на него няма да му вземат книжката, че е дал на такова като мен да кара?
В Панчарево има едно място където ходят да се учат нелегално, ама малко преди това видяхме полицаи веднъж, та и там не е мн оферта..![]()
+ това ми трябва пространство, за да кача и съответно сваля предавка..В потеглянето и спирането съм добре, ама в градски условия и особено като трябва да се завие, а две-три коли са пред теб, светофара е на някви си секунди и я можеш, я не и се чудиш дали да забиеш спирачка, или да се изнесеш, ама аз ако тръгна да се изнасям бързо ще се ошашавя и в тея моменти забравям за предавки, забравям да гледам да не ме бутне някой..
![]()
Знам, че всичко с времето ще ми се превърне в навик, но ме притеснява да не отнеме прекалено много време (и пари)
В началото тотално се бях отчаяла (още в първите 1-2-3 часа), понеже аз самата изисквам много от себе си и си мислех, че никога няма да науча педалите, като цяло баааш основните работи и т.н., ама свикнах и сега ми е по-спокойно, само оставя да изгладя поне малко останалото в града, мнооого ми е ентусиазирано..![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Ем, като не можете да измислите някакво място за каране, остават ти сухите тренировки. То и умствено да се подготвиш, пак не става без практиката. Добре е имате цяла софийска област(град) на разположение и място не можете да измислите ?!
Едно е важното, да не се стряскаш това че селянина зад теб си пръска клаксона от натискане, теб не трябва това да те касае, т'ва си е негов проблем. В това отношение ако бъдеш непукист, ще си по спокойна на пътя/без стрес и няма да допускаш някои съществени грешки, които могат да доведат до блъснат пешеходец, кола, дърво и пр.
![]()
![]()
*GET TO KNOW*
THE UNKNOWN
Ядосвам се, все някакви тъпи грешки правя и то само защото все още не съм си превърнала движенията в навик. И се отчайвам. Имам чувството, че ще ме скъсат на кормуването, макар че има доста време до там. ((
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Не могат... Ако ти каже "Влез в тази улица", това значи, че е на негова отговорност и не може да те скъса. От това ме беше страх и мен, че по родните пътища има доста скрити знаци-изненади.
Може, обаче, да приближаваш кръстовище и той да си замълчи, което по принцип означава "Продължи направо, ако е възможно"... Тогава трябва да го попиташ накъде да завиеш, което ще му покаже, че си видял знака.
Сега с тези камери по колите малко от малко им ограничиха своеволията.
А, още нещо, което май не е споменато... Внимавай с дупките и легналите полицаи... При по-силно сътресение, камерата се разкача и пада, при което те късат...Тъпо, но факт...
Задължително имаш паркиране на заден ход. Както каза драйд, иди с някой на някой паркинг и се упражнявай, НО НЕ МЕЖДУ КОЛИ.Взимаш 4 бутилки от безалкохолни, пълниш ги до половината с вода и пускаш вътре някакви пръчки на височина 1 - 1,2м, за да ги виждаш. Ограждаш си едно място, колкото да влезе колата и да може да си отвориш вратите... Така вече можеш да си се упражняваш колкото ти душа иска и няма да се притесняваш, че ще одраскаш колата. До сега не съм видял полицаи на паркинг на Кауфланд, така че действай!
А, и друго... Опитай да паркираш без колчетата, ориентирайки се само по разграфените места на паркинга. Това е по-гадно и рядко го правят, но за всеки случай...
Другото са го казали...
Успех!![]()
Точно на базата на Панчарево като идваш от София в дясно има отбивка която се изкачва нагоре и като минете първите там къщи има около 10км до Бистрица, пътя не е особен хубав но става за учене полицаи там не висят. Същото може да направите и на пътя през Бистрица към Белчин, качвате се към Бистрица на кръговото на ИКЕА и след като минете софийските села нагоре е нов асфалт и спокойно може да караш в отсечките. Селата и селските пътища около София също са вариант, общо взето място има къде да се кара.
Всеки добър шофьор може да отбележи грешките ти и да ти дава насоки в какво бъркаш и как трябва да караш правилно. Общо взето малко са хората които не могат да те донаучат да карат и имат голям опит. Повечето такива са някакви нерваци които крещят и ти се карат през цялото време. Дори и от тях все пак има какво да научиш.
Освен ако вече не са станали супер либерални предполагам още правят тоя номер. На времето често се опитваха да ти кажат да влезеш в забранена улица и ако има знак и ти го направиш гориш. Съответно няма как да кажеш, че не си виновен и той ти е казал. Когато той кажеше такова нещо, ти съответно трябва да видиш знака и да кажеш "Тази улица е затворена, не мога да вляза по нея" и ако след това вече ти каже, че може да влезеш, може и да го направиш. Пръчките са прекалено високи. Учи се да паркираш направо по шишетата. Трябва от начало да свикнеш да караш назад само с помощта на огледалата и да не се въртиш на зад при всяка маневра. Както викаше навремето инструктора ми "Това не е каруца, че да се въртиш"
Нямат право вече, но за всеки случай, може да пита изпитващия преди да започне изпита.
Как ще са прекалено високи? На височината на предния/задния капак на средно голяма кола. Според мен, ще й е по-лесно първо да се научи така и после направо по маркировката. Поне на мен така ми беше по-лесно да се науча.
В някои случаи е много по-добре да погледнеш назад, отколкото по огледала... Примерно, когато наоколо има много хора и постоянно минават покрай колата. Трудно ще гледаш едновременно в трите огледала, а когато се обърнеш, виждаш почти всичко на височината на стъклата.![]()
С шишета няма да види абсолютно нищо, ако паркира назад. Пълна загуба на време е.
Пръчки да си сложи![]()
Няма да види шише ? Ти нещо ебаваш ли се ? Мога да паркирам по опънат канап, тя шише нямало да види, това да не е игла. Това когато говорим за страничните шишета. Задните, така или иначе за да паркира наравно трябва да прецени колко е голяма клетката и да познава габаритите на колата, нещо което изначало е по-трудно на жените.
Аз да споделя моите одисеи с кормуването. Това лято си взех книжката от втория път. Трябва да си кажа честно и да си призная. Часовете на кормуване не стигат и има още нещо много важно: ЖЕНИ, запомнете. Никога няма да се научите толкова бързо, колкото мъжете да карате кола. Дори най-калпавото и глупаво, лениво момче момче много по бързо успява да владее колата, да вижда знаците на време да маневрира успешно, да паркира. На жените ни трябва мнооооого практика повече от мъжете. Не че няма да се получи, напротив просто иска повече тренировки. На първия изпит по кормуване започнах много успешно, но има едно кръгово, където ме прекараха и точно накрая качих гумите на бордура. Тогава си казах, това беше. Да, свали ме изпитващия от колата. Истината е, че всички от школата смятаха, че ще успея, даже путали изпитващия как така бе аджаба. Истината е една и това е характерно, ако не за една, то за повечето жени - слаба психика. И моля не ме нападайте. Убедих се с времето, че е така. Втория ми път бях изкрейзала тотално , пих успокоителни на изпита, карах карах като пълен идеот, изгасих колата един път, даже ме подканяше изпитващия: "какрай бе, момиче, карай"! Дори не ме накара да паркира, но ме пусна! и така след един месец се качих на семйната кола с книжка.
Познайте, закъсах на пъровото кръстовище. От тогава посвикнах, но продължават да ме псуват по пътищата. и си го знам, че съм калпав шофьор. Много пъти казавам, че карам за последно, но все още има хора от семейството ми, които ме насърчават. Добрите ми качества все пак, спазвам, знаците, спирам на пешеходците, боравя добре със скоросния лост и предавките, но за нищо на света няма да се кача сама на колата, карам с придружител. Това е от мен. На всички курсисти и курсистки успех. И към момичетата: повечко практика на полигон или в някое село.
МожеШ. Сега. Не, когато си бил още преди книжка, хайде да не си говорим глупости.
Аз съм се упражнявала точно на полигон, от един момент нататък, при паркиране назад е напълно нормално да не вижда шишетата, освен ако не си наклони огледалата надолу, който пък - както вече казах - е пълна загуба на време за градски условия. Шишетата са в пъти по-ниски от колите - следователно, няма да й се налага да използва нещо такова като ориентир, когато вече кара. Защо да си го прави в пъти по-трудно, като и без това ще се научи с времето и опита?