Цитирай Първоначално написано от Nam3less3 Виж мнението
Господ може да знае какъв избор ще направи всеки от нас, но ние самите не знаем(тъй като е всемогъщ той е над времето), от негова гледна точка всичко е планирано, от наша не е и може да изглежда случайно.
Говоря за важните избори, между добро и зло и т.н., това зависи точно от волята, която трябва да е развита и да стои над инстинктите, да е обогатена от опита, а подсъзнанието и интуицията само помагат.
Винаги имаш избор, да направиш ли добро дело или не, или дали да сториш зло на някого или да му простиш и т.н.
Не вярвах, че ще се завърнеш.

Така или иначе бог е ненужен и неприложим елемент, напълно го игнорирам като фактор. Иначе дори всичко да е "предопределено", защото минало, настояще и бъдеще са илюзия(както каза Rebirthing), това отново не е в конфликт със свободната воля. Дори бъдещето да е вече ясно, защото се е случило, то пак е било в резултат от решенията ни в който и да било момент.

Цитирай Първоначално написано от In_Nomine_Sathanas Виж мнението
Макар и да сме нещо повече от животни, ние все пак имаме това което го имат и те, просто е по-развито. Така че да, животни сме. А свободната воля аз я разбирам като това да можеш да правиш избор независимо от нищо друго. А всеки човешки избор се базира на следните неща:
1. Инстинктивно знание
2. Предишен опит
3. Скрити психологически процеси и механизми в подсъзнанието за които дори не знаеш че съществуват.
4. Това какво допуска ситуацията, не можеш просто да си правиш каквото си искаш(в буквален смисъл)
Ти явно приемаш свободната воля като нещо обективно, случайно и най-вече невъзможно. Решенията се влияят от външни и вътрешни фактори различни за всеки индивид. Това прави свободната воля лична, защото е съвместима със същността на даден човек. Ако тя не се влияеше от горните 4 елемента, то тя може и да бъде наречена 'абсолютна свободна воля', както ти се изразяваш, но нямаше да е лична, защото нямаше да изборът да е отражение на личността на отделния човек. Той сам по себе си е такъв точно заради изминалите събития от живота му. Ако твърдиш, че поради тази причина няма истинска свободна воля, то тогава трябва да приемем и че няма и истинска човешка същност, защото тя също ще е повлияна от множество външни фактори.