- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Съкратете дробта: 4x(2 степен) - 100/(x+5)(на втора степен);Девети клас съм!!!
Кой ще спечели кеч мач Леми или бог?
-Леми.
-Не!
-Бог?
-Не,това е подвеждащ въпрос.Леми е бог!!!
Може ли някои да ми обясни как се намира p когато решаваме реципрочни уравнения/полиноми от по-висока степен ?
В учебника е даден следният пример:2x^5+3x^4-2x^3-4x^2+24x+64=0 и p=2 .
Хорнер да ти говори нещо ? Изобщо не съм наясно, бях ЗП в училище с 2 часа, но изпитвах трудности и четях доста форуми, та нещо такова ми се върти, иначе, ние въпросния не сме го изучавали, ама ти го казвам, може да ти светне нещо и сам(а) да си го решиш. Имай на впредвид, че може да говоря пълни глупости, но при липса на други мнения ...
Иначе не виждам какво би могъл/могла да го правиш това "p" ...
Това съм го учил по Висша математика
http://www.math10.com/bg/visha-matem.../polinomi.html
да се направи с матрици и детерминанти , след като може с Хорнер? fuck logic. Както казваше моята учителка по математика, математиците са мързеливи хора и правят всичко по най-лесния , прост и бърз начин.
До питащия, какво е това "p" ?Явно е някакъв параметър, който трябва да се замести някъде, но къде?
И по принцип има разлика между уравнение и полином, това е уравнение твоето.![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Още съм далече от тия работи и все пак имах някаква идея за това как биха станали нещата. Дали под р не се разбира някоя нула на полинома вляво? Това си помислих първоначално. Тогава единият множител би бил х-2. Тогава ще можем да разделим многочлена 2x^5+3x^4-2x^3-4x^2+24x+64 на х-2 и да получим другия множител от четвърта степен. Очаквах да се получи тогава реципрочно уравнение, което да решим по стандартния начин с делене на x^2 и съответното полагане. Ама не стана, не се получи реципрочно, а и нулата на полинома не е х=2, а х=-2 (значи вероятно и допускането ми за р като за нула не е правилно).Тогава уравнението добива вида (х+2)(2х^4-x^3-4x+32). И дотук.
Ще ми е интересно да разбера как става номерът, ако наистина това е уравнението, както и какво му е реципрочното.
Тва р май е подсказка, ако е този параметър, за който си мисля. По принцип уравнението може да се реши и без да е казано това р.
2x^5+3x^4-2x^3-4x^2+24x+64=0
Делим на средната степен на х. В случая има две такива - трета и втора, затова делим на х^(2,5) или записано иначе: х^(5/2).
След това ще положим р=√x за да разкараме това 2 от знаменателя в степента. Та тука си мисля, че р-то подсказва коя степен на х-а е. Както и да е.
2.x^(5/2)+3x^(3/2)-2x^(1/2)-4x^(-1/2)+24x^(-3/2)+64x^(-5/2)=0
Сега полагаме р=х^(1/2)
2p^5+3p^3-2p-4/p+24/p^3+64/p^5=0
Групираме подходящо
2(p^5+2^5/p^5)+3(p^3+2^3/p^3)-2(p-2/p)=0
Сега правим още едно полагане, а именно:
р-2/р=q
За да изразим р^3-2^3/р^3 чрез q ще трябва да се потрудим малко.
p³-(2/p)³ = (p-2/p)(p²+p.2/p+4/p²) = (p-2/p).(p²+4/p²+2)
Оставяме това засега така, защото още не можем да го изразим изцяло с q. Да се върнем на p-2/p = q. Повдигаме това на квадрат и получаваме:
p²-2.р.2/р+4/p²=q²
p²+4/p² = q²-4
Вече сме готови да изразим горното чрез q, а именно:
p³-(2/p)³ = (p-2/p).(p²+4/p²+2) = q.(q²-4+2) = q.(q²-2)
След още малко труд се изразява и 5-тата степен и се решава спрямо q. След това получаваш р и накрая х. Мързи ме да го довършвам обаче.
А Хорнер дава само рационалните корени. Обща формула за уравнение от 5-та степен не съществува (до 4-та има само, по-високите степени са проклети). Тва го е доказал Абел.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Може ли някой да ми помогне със следната задача: Първият член на геометрична прогресия е равен на 2, а сборът на първите 8 члена е 4 пъти по - голям от сбора на първите четири члена. Намерете деветия член на прогресията.
Попаднах на една интересна задача, която не е свързана конкретно с учебния материал, но ми стана много интересно как се решава и затова искам да помоля за помощ:
Взимам на заем от един човек 100 лева, но малко по-късно ги губя. След това, взимам 50 лева от друг човек, връщам 30 на този, от когото съм взел 100, а останалите 20 харча. Така остават 20 лева, които съм похарчил и общо 120 /50 + 70/, които трябва да върна. Къде остават другите десет лева?![]()
^Грешно се прибавят 20-те лева накрая, затова е неправилно зададен въпроса. 150-30=120 са парите в тебе и като похарчиш 20, стават 100. Ако искаш да изравниш сметката до първоначалната, тогава прибавяш 30-те към 120-те.
Тва е известен софизъм, като оригиналът май е с келнер и 3ма приятели, които си изравняват сметката и им се губи 1 лев. Ако не забравя, може по някое време да пусна и аз някоя такава закачка.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
1. Върху страните BC, CA, AB на триъгълник АВС са взети съответно точки L, M, N, така че :
BL : LC = 1 : 3
CM : MA = 2 : 5
AN : NB = 3 : 2
Да се изразят векторите : LM; MN; NL; чрез векторите CA = a и CB = b
моля, моля, моля, моля да ми кажете как да я реша, че ми трябва за утре ;s
http://ask.fm/iwwkaa
Имам проблем с една геометрична прогресия
Първият член на една геометрична прогресия е равен на 2 , а сборът на първите 8 члена е 4 пъти по-голям от сбора на първите четири члена.Намерете деветия член на прогресията.
Отговорът е : a9 = 32
Според мен има грешка в тази задача. Ако тръгнем отзад напред и вземем предвид, че деветият член е 32, то тогава
2.q^8=32 <=> q^8=16 <=> q= sqrt{2} или q=-sqrt{2}.Другите корени са комплексни числа.
Е да де, ама като направим уравнението за сумите, в което неизвестно е q, тези q= sqrt{2} или q=-sqrt{2} не са му корени.
Не че много разбирам от прогресии, ама ми излиза, че нещо не е така.
Здравейте, имам една седмица да реша това http://media.snimka.bg/s1/1442/029128407.jpg Моля помагайте с каквото можете, благодаря!
Никой ли не ги разбира тези задачи? Моля ви, трябват ми за Понеделник.
Май всички ни мързи да се занимаваме с толкова примери. Схемата е следната.
1.Прехвърляш всичко отляво, след това подвеждаш под общ знаменател и получаваш една голяма дроб.
2.Решаваш уравнението "числител=0".
3.Решаваш уравнението "знаменател=0".
4.Решение са всички решения от 2., които не съвпадат с тези от 3.
Е, за да решиш 2 и 3 ще ти трябват две не особено сложни неща. Първото е решаване на пример от типа:
скоба1.скоба2.скоба3.скоба4... .скобаN=0 (произведение от скоби/изрази)
Това се решава, като решиш по отделно скоба1=0, скоба2=0, скоба3=0 и т.н.
Другото което ти трябва са квадратните уравнения.
Число1.х²+Число2.х+Число3=0
Решава се така:
D=Число2²-4.Число1.Число3
Ако D<0, няма решение.
Ако D>=0, тогава:
х1=(-Число2+√D) / (2.Число1)
х2=(-Число2-√D) / (2.Число1)
Айде приятно решаване!
Последно редактирано от Chacho : 12-08-2012 на 00:27
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
^Чачо прекрасен си......
.......... докато решаваш задачи.
Реших до 14 задача, ако някой реши някой от следващите примери ще съм му много благодарен!
Btw едва 6 клас съм и абсолютно НИЩО не разбирам от тая математика... класното е след 3 дни, а аз и капчица не помня, тука някакви положителни, отрицателни числа, степени, Координатни декартови системи... УЖАС! И тая математичка нищо не обяснява и хептен! Май ще си наемам един учител.....
Моля ви, ако някой може да реши някоя от по трудните задачи (след 15) нека да помогне, трябват ми за утре.
1.Каква представа за Дон Кихот изграждат диалозите му с останалите герой ?
2. Каква е новата ренесансова позиция , която се открива в думите на Бокачо ( Заключение на автора )
.... Трябват ми спешноо( ... благодаря предварително
Последно редактирано от Mata10 : 12-09-2012 на 08:20 Причина: Тема : есе по ЛТ
Първо : грешна тема.
Второ : не го публикувай и във вярната тема, какво очаквате, някой да седне да ви напише анализ върху произведение? Ако имаш конкретен въпрос, задай го. Но да седна да ти пиша не очаквай. Трябвали му спешно.... аве я са дръж малко
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more