- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Мамо, имам 6 :)
Само да кажа че аз не се оправдавам, а дадох просто пример -_- . Но казвам че е важно да осмислиш материала за да го запомниш за по дълго, което би ти послужило в живота, а не просто да на зубриш даденото нещо и после да помниш, като една риба, обаче 2, 3 денаAm и кой е казал че нямам хубави оценки ?!
*GET TO KNOW*
THE UNKNOWN
Това, че отделни части на мозъка се грижат за различен тип информация, не означава, че си предразположен към нещо. По-вероятно означава, че благодарение на годините труд в дадена област си се развил в нея. Пък и вече е всеизвестен факт, че няма определена част от мозъка, която да e пригодена за определено нещо. Всеки дял е подходящ за осмислянето на квот ти кеф, структурно не се различават. Единственото нещо, което специализира отделните части на мозъка е това как и с какво са навързани.
Първоначално написано от wikipedia
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Може не всички предмети да са ти силни, което не пречи по тях също да изкарваш по-високи оценки. просто там нещата стават с повече усилия и повече отделено време. Освен това не знам откъде се появи това убеждение, че ако изкарваш високи оценки, то задължително си "назубрил", а не "научил". Просто понякога се налага да си седнеш на Д-то и да положиш усилия, за да вникнеш в нещата, вместо веднага да се откажеш с думите "Това не ми е силната страна". Има ли желание има и начин. +, че за кандидатстване в уни, никой няма специално да се обади и да ви пита, дали според вас оценките ви са реални.
Чакай, че нещо не те рабрах авторке.Значи всеки, който има по-хубави оценки от теб е просто един бележкар?Ясно!От днес нататък да знам, че всеки идиот, който не си прави и труда да влезе в час, има IQ на Айнщайн.
По история и биология може би, но можеш ли ей-така, на примависта, да се сетиш за всички формули от раздел "Електричество" от физиката? А да ми разкажеш за икономиката на Япония?
Всеки има оценка, която не заслужава, и не виждам нищо нередно в това. Не можеш да знаеш по всичко, но в дипломата ти искат максималко високи оценки по всички предмети. Има предмети, по които уча за контролното. След 2 седмици съм забравила всичко, но пък имам 5 или 6 в дневника. Голям праз. Пука ми за електромагнитната индукция. Никога няма да ми трябва. Но успехът ще ми е нужен.
На мен пък са ми дебилни хората, които твърдят как всичко си знаели, ама учителката ги прецакала и им писала 3, щот е тъпа пача примерно. Айде бе.
^Физика съм учила само един семестър в 8-ми и 9-ти клас. След това трябваше да избера 6 предмета, и тя не е сред тях тъй като не ми е интересна. В Швеция, и специално програмата която уча, нещата стоят различно. Мързи ме да обяснявам, има гугъл, можете да го използвате, поинтересувайте се сами.
Ако бях останала в България, считай че щях да ти изброя всички формули. Паметта ми за формули, дати, уравнения и цифри е страшно добра.
За икономиката на Япония - дийл. Уча икономика, влече ме. Днес дори имах тест на същата тематика![]()
Гледам да се интересувам от всичко. В момента съм се насочила към 6 предмета, които изучавам усилено тъй като училището и програмата в която съм го изисква. Ако имах време щях да уча и химия тъй като тя ми е интересна, че дори и физиката, но просто такова време нямам.
Пантерке, точно ти в Дневника веднъж ми обясняваше, че при вас учителите си имали любимци и на едни пишели лесно високи оценки, а на други - слаби.
Съвсем реално е да не те оценят честно. Случвало ми се е да знам за 6, а да имам 5 или 4. На мои приятели също. Донякъде винаги има роля и това дали преподавателя няма особени чувства към теб.На мен пък са ми дебилни хората, които твърдят как всичко си знаели, ама учителката ги прецакала и им писала 3, щот е тъпа пача примерно. Айде бе.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Ето ти ключът за бараката. В България не си избираме нищичко. Чак в 12-ти клас отпадат химията и биологията.
Физиката грам не ме влече, но за дипломата ми трябва 6. Затова намирам начини.
Сиси, да, имало е случаи, в които аз и една съученичка пишем едно към едно дадена тема по история, аз имам 6, тя има - 5. Но това е доста различно от "Ауеее, брааат, супер много знаех, ама тая курва по химия/география/история/математика ме мрази и ми писа 6", казано от индивид, баращ си зърната, с полузаспал и/ли видимо напушен поглед. Примерно. Това имах предвид и горе.
НЯМА как да знаеш ВСИЧКО и да имаш 3. Просто няма шанс.
Е, хубаво, аз нещо да съм казала?някъде целенасочено да съм се обърнала точно към теб?
Пък и в България не ми пука какво е, тъй като не ме засяга. However, напълно наясно съм с нещата там, но споделих и как стоят нещата тук.
И аз съм учила предмети, които не ми допадат, но съм изкарвала високи оценки на тях. Всичко опира на мотивацията и желанието за учене.
Последно редактирано от DisappointedDreamer : 09-26-2012 на 16:38
И в чужбина не е розово - факт. Но, все пак, щом живеят по-добре, вероятно и образованието им е по-добре. Да, тяхното може да е лошо, но и нашето не "отстъпва по лошотия" - дори е по-лошо.
А какво те грее тази 6-ца (при условие, че няма да кандидастваш с Физика)?
Ще споделиш ли какви са начините "да си докараш" 6?
А на мен пък са ми дебилни онези хора, които нямат знания за 6, а имат такава оценка. Това е породено от горния цитат - да я имат, нищо че въобще няма да им трябва (визирам случаи на напъни за високи оценки без реално покритие от към знания и/или липса на необходимост от въпросната оценка т.е. няма да се кандидаства във ВУЗ с нея).
Поправете ме, ако бъркам, но оценките от училище като цяло много не ти трябват за кандидатстване тъй и тъй. Поне в СУ искат 1-2 предмета от дипломата (кои точно зависи от специалността, за която се гласиш), на които, ако си имал кофти оценки, можеш да ги поправиш с матура. Можеш да държиш матури по колкото си щеш предмети. Аз имах 5.50 по биология в гимназията, на матурата изкарах 6 и тази оценка остана в дипломата на мястото на 5.50. За повечето специалности ти трябват тамън 2 оценки. Я БЕЛ и История, я БЕЛ и език, я нещо друго. Можеш да си пълен кретен в гимназията, да се стегнеш последната година и да влезеш от първо класиране в хубава специалност. Някак не е в това въпроса. Не ми се ще 12 години да съм ги загубила в спане... Като и в университета не разбирам тези, които излизат с тройки и се кефят, че все пак са си взели изпитите. Какво като после в 90% от случаите никой не ти гледа оценките от дипломата? Тъпо е да даваш по 500-1000лв на година, за да излезеш почти толкова тъп, колкото си влязъл.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Грее ме всяка оценка, която ми повишава дипломата. В Германия, например, гледат тази диплома. Да обяснявам ли или сам ще се сетиш?
Начините са прости и всеизвестни: внимание в час, подробно записки, взимане на участие, правене на позитивно впечатление на учителя и пищови на контролни.
Хъх. Първите имат смисъл. Последният не го уважавам. Не твърдя, че съвсем никога не съм си правила пищови, но определено досега пищов не ми е изкарвал оценка. Зверски нечестно е. Има хора, които са учили здраво за някое контролно. Може покрай задълбочаване или объркване да изпуснат нещо, да имат по-слаба оценка, а ти да си изписала 5 преписани листа и да имаш кръгло 6. На тяхно място нямаше да те гледам с добро око после.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Е, в БГ единственият ВУЗ не е СУ все пак.Нищо против него, но не всеки се е насочил натам. Примерно мен ме блазнят архитектурата, вътрешният дизайн и подобни специалности. Е, в УАСГ в бала влиза цялата диплома.Ето защо ми се налага гоненето на отлични оценки по предмети, които не са ми особено интересни и нямат никаква връзка с това, с което искам да се занимавам.Да, някаква форма на бележкарство е сигурно , но няма защо да ме притеснява. Харесва ми или не предметът, научила съм си, изкарала съм си оценката сама и това ще ми послужи. А там , където ми е интересно, съм научила самостоятелно доста повече от даденото и исканото в даскало, без никой да ме кара и въобще не само за едната шестица.По предмет, който те кефи, който ти е интересен и с който се занимаваш допълнително, изкарването на 6 е фасулска работа. Шестицата не е цел в случая, тя е пряко следствие от положените усилия.
Последно редактирано от irrationalDecision : 09-26-2012 на 22:24
Има хора, които просто ги бива в доста неща. С риск да прозвучи нескромно- по предметите, по които се мисли, никога не съм имала проблем. С литературата и езиците също. Винаги биологията и географията са ми били адски скучни, но там е за зазубряне и понеже помня като машинка (и ето, че това покрива поне 3 предмета) и съответно съм си изкарала оценките. Това, че не ги харесвам, не значи, че не съм научила и не ги заслужавам. Така че не мери всички с един аршин
Оценката се пише за знания, а не за желание, каквато болна практика имат германците. Това, че някой е влюбен в географията и е зубрил 25 часа в денонощието и пак не е научил, мен не ме грее и преподавателите не трябва да ги грее: "Ооо, ама той/тя е много старателно дете. Защо така се получи и т.н. Дай да му пишем по- висока оценка"
А относно тези прецаканите... От 6 на 3 не знам да има, факт, но съм била свидетел на куп случаи от 3-4 на 6ца. И по този начин аз съм прецакана. Знам аз нещо за 6, а няква смръхла (защото обикновено момичетата имат афинитет към мазнене), която не може да се подпише, ще има 5 или пък даже колкото мен. Това също е вид ощетяване и е факт, че го има навсякъде в различни форми спрямо различни хора- като това:
Навсякъде, абсолютно навсякъде е така.
Пфф забравих, не мога да пея, това наистина ми е подарена 6ца, макар че на фона на глупаците, на които им завишават оценки по къде къде по- важни предмети, аз съм цветенце, миришещо на ясен пролетен ден..
ИЗвинявам се за дългия пост, ама ми е болна тема.
П.П. Абе винаги съм се чудила, докато напишете един пищов, не го ли научавате?Така се обезсмисля тази практика.
и точно това е хубавото на моято училище и програма.
Изпитите ми са май месец 2014 година. 3 седмици по 2-3 теста на ден всеки от които е по 2-3, че дори и 4 часа. Тези изпити накрая се събират, отгоре им се слага твое номерче, и се пращат в друго IB училище в СВЕТА, където учител който никога не си имал ти ги поправя и ти поставя оценка. Номерчето е с цел този, който ти поправя теста да не знае кой пол си, на колко години си и най-важното коя националност си, за да не прояви симпатия или обратното - омраза - към ученикът, чийто тест оценява.
Въпросът е изцяло морален, ми се струва, а нали знаете, че всеки си има своята истина?
❝ Аз те моля, затвори очи,
ти недей да плачеш, знам че те боли,
от мойта стая бяла с безброй врати
защо избяга?..❞
Ей това е страшно хубаво. Жалко, че тук не им хрумват такива мъдри идеи. Единствения минус е, че този, който проверява не е този, който е преподавал и не се знае дали заради различни мнения между преподавателите няма да възникне спор за кое е вярно и кое не. При нас имаше устни изпити, при които мои приятели се паднаха на асистенти, които не са ни преподавали и изкараха по-слаби оценки, защото материалът се различава на места.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Обясни ми ако може, не те разбирам!
Интересно и още повече страшно е, ученик да казва, че мазненето и правенето на пищови са методи да получиш 6. Т.е. в случая не целиш да получиш знания, просто държиш на оценката! Ето това е проблемът. А още по-голям проблем е, че в България има много такива ученици. За съжаление някой от тях успяват, а в последствие са такива и в живота - мазници. Не че по света няма такива, има ги навсякъде, но като чели в България преобладават. Чудя се само едно - до къде бихте стигнали, само и само за да получите 6? (защото някой стигат доста далеч без дори да се усещат). Германия, Франция... няма никакво значение - това не означава, че щом някой си си е навил на ума, че ще учи някъде си, независимо дали е поради знания или финансова възможност, то той трябва да е пълния отличник, 'щото така е било добре за чужбината, а пък останалите, дето няма да ходят "по чужбината" - кой го интересува за тях.
Виновни в случая са и учениците, и учителите, но главно вторите, защото "кучето играе според тоягата".
22:59-SisiStrange добре го е написала.
Хубаво е, да
И ние имаме устни изпити. Само дето те се записват и записа се праща пак зад граница![]()
Така че, повече от 70% от оценката ти се оценява от преподаватели, които никога дори не си виждал.
едит: Лъчо, толкова ли е трудно да приемеш че има хора, които харесват знанията, следователно ги имат заедно с отличните оценки?
Последно редактирано от DisappointedDreamer : 09-27-2012 на 09:41
^ Аз мисля, че това беше по-скоро за пищовите.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Искаш да кажеш, че хората, които имат хубави оценки учат само заради тях? Съмнявам се...
Ако примерно имаш много високи знания, готвил си се, учил си до най-малката подробност, но като те изпитат тка се завъртат нещата, че накрая ти пишат 3. Дали ще ти е приятно, да си се старал и да имаш ниска оценка. Нали затова се учи, за да бъдеш възнаграден с хубави оценки, за да може дипломата да бъде ключ към една успешна реализация.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.