.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 1117

Hybrid View

  1. #1
    Мега фен
    Регистриран на
    May 2007
    Град
    В деколТето тИ
    Мнения
    3 103
    щото нали на едно място в линка на питанчо пишеше, че покаянието е само за грешниците, тоест тези които не вършат лошо са окей и
    после пък се почва една постепенна обработка, че всеки е грешен всъщност, като са дадени нелепи примери с хора които са отнемали човешки животи и не се смятат за грешни и били чиста съвест ест че ако убия човек ще се имам за грешен и ще се покайвам, независимо какви са били обстоятелствата, не мога да приема, че е "нормално" да се отнема друг човешки живот, че така е било правилно

    за отнемането на живота на животните не знам как стоят нещата, там също не смятам, че е правилно, ти какво ще кажеш? защо Бог е създал животните, за да "властва" над тях и да му служат?
    Последно редактирано от fire_magic : 11-04-2014 на 01:35

  2. #2
    Мега фен
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    6 259
    Цитирай Първоначално написано от fire_magic Виж мнението
    щото нали на едно място в линка на питанчо пишеше, че покаянието е само за грешниците, тоест тези които не вършат лошо са окей и
    после пък се почва една постепенна обработка, че всеки е грешен всъщност, като са дадени нелепи примери с хора които са отнемали човешки животи и не се смятат за грешни и били чиста съвест ест че ако убия човек ще се имам за грешен и ще се покайвам, независимо какви са били обстоятелствата, не мога да приема, че е "нормално" да се отнема друг човешки живот, че така е било правилно

    за отнемането на живота на животните не знам как стоят нещата, там също не смятам, че е правилно, ти какво ще кажеш? защо Бог е създал животните, за да "властва" над тях и да му служат?
    ако например човек се намира в някаква компания от хора, където непрекъснато се лигавят, тогава може да пропусне да обърне сериозно внимание на това колко хора имат нужда от спасение, но ако остане "насаме" за да погледне сериозно на положението, тогава дори ще може да прояви повече любов към другите, понеже и ти сам си видял как човешката духовна/религиозна традиция за някакво си вменяване и намиране на вина и след това покаяние е всъщност суетно, безсмислено и егоистично на фона на милиони човеци, които имат нужда от спасение, понеже вместо вярващият да промисля спасение за другите, той е насочен към други неща, от които няма полза нито за него, нито за неговия ближен(съжител)/брат, в Библията е писано, че истинският Господ Бог прощава директно на онези, които работят за спасението на другите, докато онези, които ужким се покайват, но осуетяват Хистовото спасението за един или друг, остават в грях, а какво остава да се причинява зло на човек или дори животно?!, но все пак истинският Господ Бог е дал месото на животни да се използва за храна, освен че и разни животни да служат на човека като цяло, понеже ако примерно прасето е давало месо за храна, коня и магарето бяха използвани за транспорт и теглич, кравата и козата за мляко, овцата за вълна, кучето като пазач, котката като домашен любимец, и т.н., понеже Бог създаде животните в помощ на човека(Битие 2:18-20), но дори и месото на животни да се употребяват за храна, е добре да се внимава болката при отнемане(то) на живота им да бъде колкото се може по-малка, затова юдаистите имат една стара традиция наречена "кашер", според която употребяваните за храна животни трябва да се колят колкото се може по-безболезнено, което се извършва от специално обучен човек, а съм виждал и как мюсюлмани колят животно още по-съвършено и от юдеите, така щото животното просто заспа без да се гърчи от болка

    "Господ е дял мой, казва душата ми; затова ще се надявам на Него. Благ е Господ към ония, които Го чакат, към душата, която Го търси. Добро е да се надява някой и тихо да очаква спасението от Господа. Добро е за човека да носи хомот в младостта си. Нека седи насаме и мълчи, когато Господ му го наложи. Нека тури устата си в пръстта(т.е. нека да няма истинския Господ Бог за грешен, нито другиго за собствените си грехове) негли има още надежда. Нека подаде бузата си на(т.е. нека се отнася добре към) онзи, който го бие(също и: да не отвръща (на злото) с зло); нека се насити с укор(т.е. нека внимава на укорите за да се покае и да не се отклони в заблуда). Защото Господ не отхвърля до века. Понеже, ако и да наскърби, Той пак ще и да се съжали според многото Си милости. Защото не оскърбява нито огорчава от сърце човешките чада. Да се тъпчат под нозе всичките затворници на света(т.е. да бъдат потъпквани поробените/угнетяваните), Да се извраща съдът на човека пред лицето на Всевишния(т.е. да се отнемат правата на човека против волята на истинския Господ Бог), Да се онеправдава човека в делото му(т.е. да бъде осъждан човека вместо да бъде освещаван), - Господ не одобрява това. Кой ще е онзи, който казва нещо, и то става, без да го е заповядал Господ(т.е. без Бог да го е одобрил или допуснал)? Из устата на Всевишния не излизат ли(т.е. не са ли от Бог) и злото и доброто?" Плачът на Еремия 3: 24-38

    от една страна има истински Господ Бог, но от друга страна Бог е разглеждан като цяло, сиреч, "Светлината" + "тъмнината" като (така да се каже) механизъм на взаимодействие, което се прави с цел да се предупреди за това човек да внимава във вярата (за) да не угажда на "тъмнината"
    Последно редактирано от npp : 11-04-2014 на 11:29

  3. #3
    Цитирай Първоначално написано от fire_magic Виж мнението
    щото нали на едно място в линка на питанчо пишеше, че покаянието е само за грешниците, тоест тези които не вършат лошо са окей и
    после пък се почва една постепенна обработка, че всеки е грешен всъщност, като са дадени нелепи примери с хора които са отнемали човешки животи и не се смятат за грешни и били чиста съвест ест че ако убия човек ще се имам за грешен и ще се покайвам, независимо какви са били обстоятелствата, не мога да приема, че е "нормално" да се отнема друг човешки живот, че така е било правилно
    Нещо не си разбрал, защото не знаеш основни истини в християнския мироглед. Както и казаното в Писанието, че няма човек , който да живее и да не съгреши и че ако кажем,че нямаме грях, себе си мамим и истината не е в нас. Това, че не виждаш в себе си грехове не значи, че нямаш, а само че не ги виждаш. Затова не си разбрал обратите на речта в статията, която е насочена към хора , имащи вече някакви познания по въпроса.
    Ако сравняваме себе си за удобство с бандити, наркомани и проститутки ще се възхитим от себе си. И ще си кажем, че ние сме си много изправни и ако има Бог, Той е длъжен да ни вземе в рая, защото ние не сме крадци и убийци. Но ако вземем впредвид не как живеят комшиите, колегите и випбрадърите, а хората, които познават Божията воля и полагат де повече, де по-малко старание да я изпълняват, тогава ще видим, че май има какво да променим в себе си, и че не сме чак такива цветенца. Това се осъзнава постепенно и с Божия помощ.
    От нас обаче зависи да си изясним какво значи да живееш като християнин. И тук отново няма да почваме сравненията със лелката, която чат- пат пали по някоя свещ в църква, но иначе си живее ,,като всички''. Трябва да четем Новия Завет и то на първо време основно Евангелията и да видим как това, което сме разбрали е насочено като послание именно към нас. Тогава ще видим, че ,,летвата'' е вдигната по-високо отколкото сме си представяли и постепенно ще осъзнаем, че имаме трески за дялане. Важно е и да си намерите сборника със кратките жития на светиите, за да видите как на практика трябва да се живее написаното в Библията. Когато разберем как те са се трудели в борбата с пороците, как са ги побеждавали и са придобивали добродетели, ще осъзнаем по -ясно в какво престъпно нехайство живеем. И ще ни се открие собствената греховност, за която дотогава сме били просто слепи. Познаването на греховете си е болезнен, но абсолютно необходим етап, след който се започва борбата с пороците, които са ни държали в плен дотогава(и за много от които не сме имали очи да ги видим) и така човек с Божия помощ се отлепва от дъното и полага началото на своето духовно възрастване и спасение.
    Но какъв смисъл има да говориш за спасение и Спасител на човек, който е свикнал да живее с пороците си и не ги и забелязва,който е убеден, че не го заплашва никаква опасност и който се самоуспокоява, гледайки чуждите грехове и своите мними добродетели. Така написано може да изглежда на едни лесно , на други трудно или неясно и т. н., но това е написано от опит и се разбира от опит. Собствен.
    И къде пък прочете че било правилно да се отнема човешки живот? Какво те наведе на тази абсурдна мисъл? Кой точно текст те обърка така?
    Последно редактирано от Pitancho : 11-04-2014 на 13:42

  4. #4
    Мега фен
    Регистриран на
    May 2007
    Град
    В деколТето тИ
    Мнения
    3 103
    Цитирай Първоначално написано от Pitancho Виж мнението
    И къде пък прочете че било правилно да се отнема човешки живот? Какво те наведе на тази абсурдна мисъл? Кой точно текст те обърка така?
    "Лошото е, че хората, които са ужасно зли и повредени, сякаш още приживе вече са настанени в ада, но те виждат себе си като добри. Даже един от най-страшните масови убийци в историята, Пол Пот, който е изтребил най-малко една четвърт от населението на страната си, казва в едно интервю: „Съвестта ми е чиста … Да, правили сме определени грешки, но то е било от принуда. Не сме имали друг избор. Бяхме длъжни да се защитаваме от виетнамците, които искаха да унищожат Камбоджа.“ Брейвик, който е от по-съвременните, също не счита себе си за лош човек. Обикновените хора, не злодеите, могат да се измъчват от своите очевидно лоши постъпки и да имат и са по-внимателни в мнението си за своята доброта. Светиите се ужасяват от бездната на своята греховност и се изумяват от величието на Божията милост. "

    Тези, които са убивали, а всъщност съвестта им била чиста, защото не са имали друг избор. Къде аз лично съм казал, че било правилно?! Или ти въобще не четеш, или аз се изразявам супер нескопосано (понякога или предимно), а може би и двете.

    Един вид някакси се поставих на мястото на тея/убийците и не можах да ги разбера, как изобщо могат да твърдят, че това е правилно.
    Последно редактирано от fire_magic : 11-04-2014 на 14:49

  5. #5
    Мега фен
    Регистриран на
    May 2007
    Град
    В деколТето тИ
    Мнения
    3 103
    или това да откраднеш нещо от някой и да убиеш човек примерно са грехове/неправди с една и съща тежест?

  6. #6
    Мега фен
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    6 259
    Цитирай Първоначално написано от Pitancho Виж мнението
    Нещо не си разбрал, защото не знаеш основни истини в християнския мироглед. Както и казаното в Писанието, че няма човек , който да живее и да не съгреши и че ако кажем,че нямаме грях, себе си мамим и истината не е в нас. Това, че не виждаш в себе си грехове не значи, че нямаш, а само че не ги виждаш. Затова не си разбрал обратите на речта в статията, която е насочена към хора , имащи вече някакви познания по въпроса.
    Ако сравняваме себе си за удобство с бандити, наркомани и проститутки ще се възхитим от себе си. И ще си кажем, че ние сме си много изправни и ако има Бог, Той е длъжен да ни вземе в рая, защото ние не сме крадци и убийци. Но ако вземем впредвид не как живеят комшиите, колегите и випбрадърите, а хората, които познават Божията воля и полагат де повече, де по-малко старание да я изпълняват, тогава ще видим, че май има какво да променим в себе си, и че не сме чак такива цветенца. Това се осъзнава постепенно и с Божия помощ.
    От нас обаче зависи да си изясним какво значи да живееш като християнин. И тук отново няма да почваме сравненията със лелката, която чат- пат пали по някоя свещ в църква, но иначе си живее ,,като всички''. Трябва да четем Новия Завет и то на първо време основно Евангелията и да видим как това, което сме разбрали е насочено като послание именно към нас. Тогава ще видим, че ,,летвата'' е вдигната по-високо отколкото сме си представяли и постепенно ще осъзнаем, че имаме трески за дялане. Важно е и да си намерите сборника със кратките жития на светиите, за да видите как на практика трябва да се живее написаното в Библията. Когато разберем как те са се трудели в борбата с пороците, как са ги побеждавали и са придобивали добродетели, ще осъзнаем по -ясно в какво престъпно нехайство живеем. И ще ни се открие собствената греховност, за която дотогава сме били просто слепи. Познаването на греховете си е болезнен, но абсолютно необходим етап, след който се започва борбата с пороците, които са ни държали в плен дотогава(и за много от които не сме имали очи да ги видим) и така човек с Божия помощ се отлепва от дъното и полага началото на своето духовно възрастване и спасение.
    Но какъв смисъл има да говориш за спасение и Спасител на човек, който е свикнал да живее с пороците си и не ги и забелязва,който е убеден, че не го заплашва никаква опасност и който се самоуспокоява, гледайки чуждите грехове и своите мними добродетели. Така написано може да изглежда на едни лесно , на други трудно или неясно и т. н., но това е написано от опит и се разбира от опит. Собствен.
    И къде пък прочете че било правилно да се отнема човешки живот? Какво те наведе на тази абсурдна мисъл? Кой точно текст те обърка така?
    Исус Христос и представените в Библията Негови истински ученици не са били просто някакви си принцове, които се фукат с телесни съвършенства, нито пък са били просто някакви си шампиони по въздържание от: секс, употреба на алкохол, и ядене на месо, но са били истински Спасители, каквито много от т.нар. "светии" не са били, защото дори и не са искали да бъдат, освен че и не са могли да бъдат такива, понеже не са и упражнявали вярата правилно, но са се заблуждавали, нито пък Исус и Неговите истински ученици са представени в Библията като някакви поклонници, които всеки ден само се покайват от някакъв си грях, и все не успяват да стигнат до покаяние, понеже това е и което ти и още много други като теб се опитвахте да наложите на другите, т.е. предимно някакво си суетно систематично/методично покаяние от някакви си собствени грехове, което може да се оприличи с ежедневното пудрене на една супер превъзходна принцеса, а в същото време съдихте всички други, които не правят като вас, като ги заклеймявахте като виновни за вечен грях и ги обричахте да страдат вечно само защото не са суетни и безполезни сектанти като вас, докато истинският Исус и Неговите истински ученици са спасявали другите без да ги осъждат/съдят въобще, и без да ги карат да стават суетни принцове и принцеси, понеже това вашето прилича на "огледалце, огледалце, ти кажи ми коя е най-хубавата сектантка на света?", че кой е по-полезен, лекар, който направо отива да лекува болните, ако и да не се е покаял съгласно вашата традиция, или поклонник, който не спасява нито един свой ближен, но само се "пудри", било то като посещава ръкотворен от човешки ръце храм, или спазвайки някакви други традиции, от които неща полза може да има само за него, но не и за когото и да е от другите човеци?!, казваш Библията да се чете систематично/методично, но ако човек започне да я чете така, тогава той ще трябва и да има способност да я разбира правилно, но ако няма такава способност, тогава той би се заблуждавал много като я чете постоянно, ето защо никъде в Библията не е (на)писано "чети Библията постоянно", защото първо трябва да повярваш в истинския Господ Бог така щото да продължиш да упражняваш вярата правилно до последно, и чак когато получиш откровение от Него ще можеш да разбереш съответното нещо, което е написано в Библията, затова и скопецът, който бил велможа на етоипската царица, получил истинско кръщение, защото макар и четейки книгата на пророк Исая, опитвайки се да разбере нещичко поне, той не смеел да си мисли, че разбира нещата, за които нямал пълно доказателство, че ги разбира правилно, понеже когато Св. Ап. Филип го попитал дали разбира онова, което чете, той казал: "как да разбирам като няма кой да ме упъти", затова и Св. Дух упътил Апостола през онези пътеки без Св. Филип да знае къде ще бъде отведен, понеже там имало човек седящ в колесница, който винаги проявявал вярност към Господа, макар и да не е бил кръстен, иначе в противен случай можеше и да не получи истинско кръшение, например ако беше нахакан като дифендър и бърз да съди по плът както и ти постъпи днес, и така можеше да се окаже, че е приел само едно фарисейско обрязване
    Последно редактирано от npp : 11-04-2014 на 23:25

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си