- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Тази задача нещо ми се нрави.. едно линейно диференциално уравнение от 1 ред.
y' + 3/x.y=2/x3 (хикс на трета)
Вафла..
@mrtn, или аз не я решавам като хората, или е доста гадна.
y' + 3/x.y=2/x³
dy/dx = 2/x³ - 3/xy
dy/dx = (2y - 3x²)/x³y
x³ydy - (2y-3x²)dx = 0
x³ydy + (3x²-2y)dx = 0
P(x,y)=3x²-2y
Q(x,y)=x³y
P'y=-2
Q'x=3x²y
Първо, P'y =/= Q'x, значи имаме нужда от интегриращ множител. Но:
P'y-Q'x=-2-3x²y
Това нещо, разделено и на -P и на Q, все си е функция и на двете променливи, а такъв интегриращ множител се търси доста трудно. Аз лично не се досещам какъв може да е.
Ако ми хрумне нещо, ще пиша.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Точките M1,M2,M3 са среди съответно на страните BC,AC,AB на триъгълника ABC. Ако P ABC-P M1M2M3=28 см,намерете P ABC в сантиметри.
nevermind ;> оправих се
Последно редактирано от elito0o0o0 : 12-04-2011 на 14:15
Life's like a dick. It gets hard for no reason. :\
Знаменателя в степента е същото, като да имаш корен. Степен 1/4 е просто втори начин да запишеш корен 4-ти. Ако имахме х^(2/3) "хикс на степен три четвърти" е същото като ³√x².
х^(1/4) -[(16x)^(1/4)-(81x)^1/4-(256x)^(1/4)] = 625^(1/4) -[(16.625)^(1/4)-(81.625)^1/4-(256.625)^(1/4)] = 5-[2.5-3.5-4.5] = 5-[10-15-20]=5-(-25)=30
А как да разберем колко е корен 4-ти от 625, 16, 81 и 256? Разлагаме ги на прости множители
625=5.5.5.5=5^4
16=2.2.2.2=2^4
81=3.3.3.3=3^4
256=2.2.2.2.2.2.2.2=4.4.4.4=4^4
По принцип можеше да се опрости малко израза, като изнесем х^(1/4) пред скоби:
х^(1/4) -[(16x)^(1/4)-(81x)^1/4-(256x)^(1/4)] = x^(1/4) - x^(1/4)[16^(1/4)-81^(1/4)-256^(1/4)]
Можем дори още веднъж да го изнесем:
х^(1/4).[1-(16^(1/4) - 81^(1/4) - 256^(1/4))]
Напълно опростен щеше да е, ако пресметнем израза ж скобите преди да заместим с х:
х^(1/4).[1-2+3+4]=6.x^(1/4)
И само една забележка. Това, че в скобите имаш различни числа на еднакви степени не ти дава право да ги изнасяш пред скоби. С други думи:
a²+b² =/= (a+b)²
Но можеш да изнасяш еднакви числа с различни степени пред скоби (изнасяш числото на по-малката степен):
a²+a³ = a²+a².a = a²(1+a)
Ако имаш въпроси, питай!
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Не, не... разбах го. Един приятел ми го обясни. Много е простичко.
Благодаря ти все пак, че си се потрудил. Не мислех, че някой изобщо ще се отзове.
Life's like a dick. It gets hard for no reason. :\
@vippuhi
Средна отсечка в триъгълник е отсечката между средите на две страни. Нейната дължина е половината на третата страна. M1M2, M1M3, M2M3 са средните отсечки в АВС. За тях имаме:
M1M2=AB/2
M2M3=BC/2
M1M3=AC/2
И сега като запишем периметъра на М1М2М3 имаме:
Pm1m2m3 = AB/2+AC/2+BC/2 = (AB+AC+BC)/2 = Pabc/2
Pabc-Pabc/2 = 28
Pabc/2 = 28
Pabc = 2.28 = 56
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Малко помощ за една задача
Да се намери втората производна на (x^2-3x+4)^2
Аз имам въпрос за една задача за 10 клас.... ако може да се обясни подробно как точно се решава, щото тия наредби на корени въобще не ги разбирам.
X²-ax+2=0
За кои стойности на параметъра а, точно един корен принадлежи на интервала (1;3)
Благодаря...
По теорема имаш, че, когато точно един корен на уравнението е в интервал (α;β), тогава:
f(α).f(β)<0
В случая α и β са ти съответно 1 и 3; f(1)=1²-а.1+2=0 (заместваш x с α, което в случая ти е 1).
Аналогично f(3)=3²-a.3+2=0
f(1).f(3)<0 => (1²-а.1+2)(3²-a.3+2)<0
(3-a)(11-3a)<0
=> 3-a<0 (1) или 11-3a<0 (2)
От (1) => а>3
От (2) => а>11/3
Нанасяш си двата корена на числовата ос, виждаш къде графиките се пресичат и си готова.![]()
може ли малко помощ с една задача...
Даден е триъгълник АВС с медицентър G.Докажете,че точката G е медицентър и на триъгълника чийто върхове са средите на страните на триъгълника АВС
мерси предварителноа ако има и чартеж равна няма да имате :Д:Д
П.П до колкото разбрах се използва и средна отсечка
Последно редактирано от stelit0 : 12-10-2011 на 06:45
Първоначално написано от amk933
Съставяш дискриминантата, в случая a^2-8 и я приравняваш на 0, т.е. излиза че a^2=8 a=(+/-)2(2)^(1/2)
а сега със думи, имаш 2 случая за това е плюс/минус числото е две по корен втори от две. Тъй като интервала ти е от 1 до 3 ти остава само положителния корен. С висока степен на достоверност можа да кажа, че решението на другия потребител е нерационално, тъй като изисква повече сметки и ако не се лъжа тази теорема още не е учена в 10 клас
Последно редактирано от muscle : 12-10-2011 на 09:21
2(6x^2-18x+17) е производната
Десети клас съм, материалът е върху квадратна функция, не мога да се справя с 1 задача, все не ми излиза отговор.
При каква стойност на а изразът 2ax2-2x-2a-3 е квадратен тричлен, на който единият от корените е числото 0? Намерете втория корен.
Значи аз знам, че трябва да дефинирам израза за а, различно от 0, и Дискриминанта по-голяма от нула, но проклетото а пред най-високата степен ми пречи да си сметна цялата задача (а без него, бях го пропуснала по погрешка и решавах само с коефициент 2, ми се получава о.О). Help, please.
2ax2-2x-2a-3 = 0
щом единия корен е 0, значи:
-2а-3 = 0
а = -3/2
от това следва:
3x^2 - 2x = 0
x(3x - 2) = 0
x = 0 / x = 2/3
боже... разбрах. то било по-лесно, отколкото се опитвам да го изкарам. :Д мерси.
^както и да е.. явно са променили малко програмата, теоремата е за да има ПОНЕ един корен в интервала, което може да доведе до грешка в друг пример(в задачата да се иска само един корен, а дефакто да има 2 ), за това при такъв тип задачи е по-правилно и лесно да се използва подхода който аз написах. По-лесно е за разбиране и е сревнително малко като сметки.
айде моля ви някой да помага.. някой задачи съм ги решила и искам да свиря,но все пак..
1 - (2х^2 + 3х)^2 - 34(2х^2+3х) + 280 = 0
2- 5(х+1/х )^2 -16(х + 1/х) - 52= 0
3- 3(х-1/х)^2 -12.5(х-1/х) + 12= 0
4- (2х^2-1)^2/х - 4(2х^2-1)/х + 3= 0
5- 2(х^2 +1)^2/ х - 9(х^2+1)/х + 10= 0
айде моля ви някой да помага.. някой задачи съм ги решила и искам да свиря,но все пак..
1 - (2х^2 + 3х)^2 - 34(2х^2+3х) + 280 = 0
2- 5(х+1/х )^2 -16(х + 1/х) - 52= 0
3- 3(х-1/х)^2 -12.5(х-1/х) + 12= 0
4- (2х^2-1)^2/х - 4(2х^2-1)/х + 3= 0
5- 2(х^2 +1)^2/ х - 9(х^2+1)/х + 10= 0
Можете ли да ми помогнете задачата е от 8 клас. Даден е трапец АБЦД с бедра 5 и 7 см. И средна отсечка 4 см. Намерете периметара ва тлапеца.
Имам още една подобна даден е равнободрен трапец с бедра 7 см и периметър 38 см. Намерете средната отсечка на трапеца!
only_me_no_you@abv.bg pitaite za kakvoto imate nujdaaa....
@mlakniwe2
[(x^2-3x+4)^2]' = 2.(x²-3x+4).(x²-3x+4)' = 2.(x²-3x+4).(2x-3)=4x³-12x²+16x-6x²+18x-24=4x³-18x²+34x-24
@CrystalTear
Бележа диагонала в основата с d. От питагоровата в АВС имаме
d²=a²+a²
d=√(2a²)=a√2
d/2=a√2 / 2
Правим питагорова за АОМ (М - върха на пирамидата, О - петата на височината)
h²=b²-(d/2)² = b²-a².2/4 = b²-a²/2
h=√(3b-a)/2
@nikitka97
1задача
Ще бележа средната отсечка със m, основите - със а и b, бедрата - със с и d.
m=(a+b)/2
2m=(a+b)
P=a+b+c+d = 2m+5+7=2.4 + 12 = 8+12=20cm
2задача
P=a+b+2c
a+b=P-2c
(a+b)/2 = (P-2c)/2
m=(P-2c)/2 = (38-2.14)/2 = (38-28 )/2 = 10/2 = 5
@stelit0
Нека медианите на триъгълника са АА1, ВВ1, СС1, и пресичат страните на триъгълник А1В1С1 съответно в точките М1, М2, М3.
Разглеждаме четириъгълника АС1А1В1. Тъй като С1А1 и В1А1 са средни отсечки, имаме че:
С1А1||АС и В1А1||АВ
Така стигаме до заключението, че АС1А1В1 е успоредник => диагоналите му се разполовяват и А1М1 се явява медиана в триъгълник A1B1C1.
Аналогично доказваме, че B1M2 и C1M3 са медиани, а трите отсечки се пресичат в точка G по условие => G e медицентър и на A1B1C1.
Последно редактирано от Chacho : 12-11-2011 на 21:21
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.