Добре де, defender... Всичко, което казваш в горния си пост, е точно така.

Въпросът ми е, кое прави църквата нужна? Защо организираната религия да е нужна?


Да, не е вярно, че "веднъж се живее". Смъртта е етап и състояние, което по никой начин не отменя направените приживе избори, дори напротив - осмисля ги, защото довежда последствията от тях. Но това е лесно заключимо от простата логика и общата култура, стига човек да е добре образован. Защо да е нужна църквата?


Да, всички идеологии на човека са съчинени от него за него. Всичко, до което съзнанието се докосва в този живот, е чрез посредник - многото слоеве на тялото, многото слоеве на егото и многото слоеве на ума. И организираната религия също, впрочем. Нима някой мисли, че така представена, в тези си форми, теоремите на църквата са по някакъв начин по-искрени от коя да е сетивна информация?


Да, така е, човек не може да стане Бог.
Но пък и самите ангели не могат да станат Бог. Религиозната литература изобилства от примери как човек може да стане ангел и как ангелите най-вече се занимават с човешките въпроси. Само че навсякъде се казва, че ако нещо ще се наследява, то наследява се "Божието царство". А не Бог. Значи, наследява се само СОБСТВЕНОСТТА на Бог, но не и мястото му.

Един вид... хората и ангелите са едно и също същество, в различни степени на просветление, хората и ангелите онаследяват позициите си. Само че точно както между животните и хората има непреодолима граница (животното никога не може да стане човек), същата непреодолима граница има и между ангелите и Бог (никой ангел не може да стане Бог, според писанията).

Тогава... питам аз... след като Бог е нещо, което ни НАДХВЪРЛЯ и което ни ОБХВАЩА, но в което ние се съдържаме и което не можем да надскочим и, следователно, което НЕ МОЖЕМ да адресираме и осмислим... защото е отвъд нас и то завинаги...

Тогава откъде-накъде църквата твърди, че може да посредничи? Бог е неадресируем така, както Абсолютът във философията е по дефиниция неадресируем. Което автоматично означава, че самочувствието и самомнението на църквата и организираната религия за самата себе си е богохулие по дефиниция.

Кое доказва, че църквата не е изцяло излишна?