Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
ами не, при исихазмът няма вглъбяване в пъпа.
при исихазма едно от неща е да се насочи вниманието на ума в сърцето, молитвата да излиза от сърцето.


може би има една техника при дишането, но тя дори не толкова важна и дори не е задължителна,
целта е примерно да се използва вдишването та така по-лесно да се насочва ума навътре към сърцето. Другото което е, че по някого дишането може да се използва като похват за по-лесно постигане на непрестанна молитва, например при вдишване се казва молитва и при издишване също, ако молитва е от по-малко думи. Но както казах това с дишането изобщо не е задължително и молитвата може да се постигне и без да се прибягва към такива приоми с дишането.


не знам за какви създадени упражнения говориш, защото може би няма такива.
И не, принципът на молитвата и медитацията не е един и същ.
Другото което е, че при исихазма истинската молитва се постига изключително при съдействието на Божията помощ и благодат, а сърцето трябва бъде обучено в чувства на смирение, покаяние и съкрушение, за приемане на тази благодат.


да бе, само в нето имало такива хора, НИЕ сме навсякъде.
1. Каква молитва и медитация бе?! Ти чуваш ли, схващаш ли за какво ти говоря?! Принципът на дишането. Ти не дишаш през г*за с извинение.
2. Григорий Ситаит издава практики за ума и тялото. Той е разпространител на директната практика.

Заставаш в поза лотос, съзерцаваш пъпа си. Това е умната молитва примерно. Не трябва да говориш, защото се разпиляваш. И едва тогава трябва да се самовглабиш и молитвата да ти идва от сърцето, като непрекъснато повтаряш една фраза. Не се сещам какви бяха точно думите, но са най-баналните. И една тук трябва да извира от сърцето. Целта е да се види таворската светлина на Моисей. Вече всеки има различни описания какво представлява това нещо. Философията също е интересна, както и символиката.

Техниката на дишане е едно от най-съществените неща за каквото и да било. Приемам, че просто нямаш представа за какво ти говоря или не се сещаш, но не приемам твърдението ти за приоми, защото е абсурдно.